Fot. Kazimierz Netka.
Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo otwarło zmodernizowane Biur Obsługi Klienta PGNiG Obrót Detaliczny w Gdańsku.
PGNiG Obrót Detaliczny zdecydowało się na gruntowne zmiany zarówno w zakresie wyglądu Biur Obsługi Klienta (BOK), jak również wprowadzenie nowych standardów w obszarze obsługi. Trwa ogólnopolski program modernizacji BOK-ów. Obejmuje ponad 130 placówek w całym kraju, a Biuro Obsługi Klienta w Gdańsku jest jednym z pierwszych otwieranych w nowej formule.
Fot. Kazimierz Netka
W piątek, 12 października, w Gdańsku, przy ul. Wałowej 41/43, otwarto unowocześniony BOK. W tej uroczystości uczestniczyli m.in.: Henryk Mucha – prezes zarządu PGNiG Obrót Detaliczny odpowiedzialny za obszar sprzedaży i marketingu; Tadeusz Kuczborski – wiceprezes Zarządu PGNiG Obrót Detaliczny nadzorujący i koordynujący obszar ekonomiczno-finansowy, a także Maciej Kazienko – prezes Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.
Fot. Kazimierz Netka
Na terenie całego kraju są 132 biura obsługi klienta PGNiG – Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa. O tym, jakie są plany ich modernizacji, a także o planach rozwoju gazownictwa w Polsce – opowiedział nam Henryk Mucha – prezes zarządu PGNiG Obrót Detaliczny.
– To, co dzisiaj realizujemy w Gdańsku, jest elementem modernizacji BOK-ów, czyli biur obsługi klienta – mówił prezes Henryk Mucha
W ciągu najbliższych 3 lat ma być zmodernizowana cała sieć, a ta modernizacja składa się z kilku elementów. Pierwszy – to zmiana wizualizacji. Drugi – zmiana lokalizacji części z BOKów. Dzisiaj, niektóre są dla klientów trudno dostępnych. W związku z tym PGNiG planuje przeniesienie ich do takich miejsc, do których nietrudno dojechać, łatwo zaparkować samochód, można załatwić sprawy związane z gazem, ale przede wszystkim skorzystać z coraz bardziej szerokiej oferty produktowej. Ostatni elementem modernizacji jest, bardzo rozwijający się projekt tzw. BOK Premium, czyli biur obsługi klienta w galeriach handlowych. Polacy korzystają z galerii handlowych, w związku z tym przy okazji mogą załatwić sprawy związane z gazem, tym bardziej, że w ofercie PGNiG jest maksymalne uproszczenie obsługi klientów. Przybywając do galerii, można odwiedzić punkt PGNiG, dostaje się numerek, zostawia numer telefonu i robiąc zakupy czeka na SMS z informacją, że za 10 minut będzie klient mógł być przyjęty.
Fot. Kazimierz Netka
Ile takich BOK-ów będzie w Pomorskiem, lub w innym województwie, przykładowo? To przede wszystkim zależy od tego, ilu klientów „gazowych” będzie w danym regionie. PGNiG Obrót detaliczny planuje zwiększenie swej obecności w tak dużym mieście jakim jest Gdańsk, być może później w Gdyni. PGNiG jest obecne w północnej części województwa pomorskiego bardziej niż w południowej, gdyż południowa część Pomorskiego jest trochę mniej zgazyfikowana i to ma wpływ na liczbę punktów obsługi klientów.
Fot. Kazimierz Netka
PGNiG SA realizuje programy, których celem jest zwiększenie gęstości sieci, czyli likwidacja tzw. białych plam. Teraz około 40 procent kraju nie jest zgazyfikowane. To nie oznacza, że w perspektywie najbliższych 10 lat nie zostanie zgazyfikowanych 100 procent kraju; ale prawdopodobnie tak dobrze nie będzie. Procesy inwestycyjne związane z gazem to są procesy, w których występuje czynnik ekonomiczny. W regionach, gdzie popyt na gaz będzie mniejszy, tej dystrybucji gazociągami nie będzie. To nie oznacza, że gazu tam zabraknie.
Fot. Kazimierz Netka
Od 2016 roku Grupa PGNiG wykorzystuje potencjał, jaki ma terminal LNG (LNG: liquefied natural gas – skroplony naturalny gaz) w Świnoujściu. W związku z tym LNG stanowi dzisiaj rewolucję w dostarczaniu gazu mieszkańcom Polski. Cały światowy gaz, przemysł związany z gazem, korzysta z dobrodziejstwa, jakie niesie ze sobą technologia LNG. Nawet statki korzystają z tego i PGNiG technicznie bunkruje statki. Paradoksem jest to, że część gazu – LNG – dostarczanego ze Stanów Zjednoczonych do Świnoujścia, jest bunkrowana na statki jako paliwo silnikowe i wraca do Ameryki. LNG z pewnością w najbliższych latach będzie stanowić rewolucję. LNG to również propozycja i ułatwienie dla biznesu, czego przykładem jest projekt w Skórczu – powiedział Henryk Mucha – prezes zarządu PGNiG Obrót Detaliczny. Jesienią zeszłego roku w tym małym, przepięknym pomorskim miasteczku wprawdzie ulokowanym na południu, zrealizowaliśmy projekt, którego elementem jest w zasadzie trigeneracja. To znaczy, że LNG jest wykorzystywany na potrzeby lokalnego przedsiębiorcy jakim jest Iglotex. LNG jest wykorzystywany w Skórczu do produkcji energii elektrycznej oraz do produkcji ciepła, które dostarczane będzie mieszkańcom bloków, dzięki finansowemu wsparciu projektu z zasobów Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (WFOŚiGW) w Gdańsku. W Skórczu świadomość i samorządu i lokalnego przedsiębiorcy była na odpowiednim poziomie, jeśli chodzi o wykorzystywanie LNG. To jest ważne w biznesie. Inaczej się rozmawia z kimś, kto ma świadomość i chce, a inaczej z kimś, kto tej świadomości nie ma.
Fot. Kazimierz Netka
Niedawno, we wrześniu, w Gdyni odbyły się ćwiczenia ratowniczo-gaśnicze związane z bunkrowaniem LNG w Porcie Gdynia. Ćwiczenia te zorganizowane zostały przez PGNiG, Urząd Morski w Gdyni oraz Zarząd Morskiego Portu Gdynia. Celem tych ćwiczeń jest wypracowanie standardów bezpieczeństwa podczas bunkrowania statków skroplonym gazem ziemnym (LNG). W efekcie powstanie pierwsza w Polsce technologiczna instrukcja bunkrowania (dostarczania na statki LNG jako paliwa silnikowego).
LNG to gaz ziemny w ciekłym stanie skupienia,
uzyskany dzięki schłodzeniu go do temperatury ok. – 162 stopni Celsjusza – informuje PGNiG w broszurze „ĆWICZENIA RATOWNICZO-GAŚNICZE I ROZLEWOWE WERYFIKACJA TECHNOLOGII BUNKROWANIA SKROPLONEGO GAZU ZIEMNEGO (LNG) STATKÓW PRZY NABRZEŻU”). Podczas skraplania gaz ziemny zmniejsza swoją objętość ponad 600 razy, zwiększając tym samym gęstość energetyczną. Jest to obecnie jedno z najbardziej ekologicznych paliw o szerokich możliwościach wykorzystania. Gaz ziemny LNG (liquefied natural gas) może być stosowany między innymi w przemyśle, transporcie kołowym, a także w żegludze. Zastosowanie paliwa LNG w żegludze pozwala armatorom zredukować koszty operacyjne, przy jednoczesnym spełnieniu wszelkich, coraz bardziej restrykcyjnych obostrzeń dot. niskiej emisji. Ponadto gaz ziemny w kontakcie z powietrzem odparowuje i szybko znika w atmosferze, nie pozostawiając osadów na wodzie. To bezpieczne i zarazem ekologiczne paliwo. PGNiG Obrót Detaliczny wspiera rozwój rynku LNG nad Bałtykiem – od 2016 roku dostarcza do stoczni skroplony gaz ziemny LNG w charakterze nowego ekologicznego paliwa żeglugowego – napisano we wspomnianym „Informatorze dla Gości” Ćwiczeń w Gdyni.
Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA
jest liderem rynku gazu ziemnego w Polsce. PGNiG SA jest spółką giełdową zajmującą się poszukiwaniami i wydobyciem gazu ziemnego oraz ropy naftowej, a także, poprzez kluczowe spółki, importem, magazynowaniem, sprzedażą, dystrybucją paliw gazowych i płynnych oraz produkcją ciepła i energii elektrycznej.
PGNiG Obrót Detaliczny sp z o.o.
jest liderem sprzedaży na rynku gazu ziemnego w Polsce. Posiada ponad 6,7 mln klientów, wśród których są zarówno duże, średnie i mniejsze firmy, jak i przedszkola, szkoły, instytucje oraz przede wszystkim większość gospodarstw domowych w Polsce. Spółka specjalizuje się w sprzedaży: • gazu ziemnego (wysokometanowego i zaazotowanego), • energii elektrycznej, • skompresowanego gazu ziemnego (CNG), • skroplonego gazu ziemnego (LNG). Głównym źródłem produktów z oferty PGNiG Obrót Detaliczny jest Towarowa Giełda Energii, na której Spółka konkuruje z pozostałymi firmami w segmencie – napisano w broszurze dla uczestników Ćwiczeń w Gdyni.
Czytaj również na portalu: Pulsarowy.pl
Kazimierz Netka