LPP – polska firma globalna ustanowi rzeczników etyki w 20 krajach, w swych zakładach. Poinformowała o tym w Gdańsku, podczas spotkania z cyklu: Tydzień Odpowiedzialnego Biznesu. O swych dokonaniach i planach w zakresie społecznej odpowiedzialności mówili reprezentanci także innych przedsiębiorstw.

Fot. Kazimierz Netka.

Korporacje dążą do wzbudzania zaufania i starają się robić coraz więcej dobrego dla swych pracowników i otoczenia.

Biznes daje pracę, bogaci, ale też swą działalnością oddziałuje na otoczenie. Czasami bywa uciążliwy. We znaki dają się np. duże przedsiębiorstwa, zakłócając harmonię życia hałasem swych maszyn, zapachami, transportem. Bez przemysłu nie mielibyśmy źródeł utrzymania; nie moglibyśmy funkcjonować np. bez rafinerii, zakładów utylizacyjnych, produkcji żywości, bez pociągów, samolotów, samochodów itp. Dlatego, osiedla, transport, fabryki, zakłady utylizacyjne muszą istnieć. Wiele się oczekuje właśnie od takich zakładów i instytucji, licząc na przykład na rekompensaty za powodowane uciążliwości. Na całym świecie rozwijana jest polityka społecznej odpowiedzialności biznesu, zwana w skrócie SCR, czyli Corporate Social Responsibility, co można przetłumaczyć jako: społeczna odpowiedzialność korporacji. W Polsce, co roku organizowane są tygodnie odpowiedzialnego biznesu (TOB), podczas których w kilku dużych miastach odbywają się spotkania, podczas których reprezentanci różnych zakładów dzielą się doświadczeniami, jak zmniejszać dolegliwości dla otoczenia, jak dbać o sąsiadów, pracowników, jak rekompensować ewentualne straty wywołane działalnością wytwórczą lub usługową. Tegoroczne spotkania TOB odbyły się w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, a ostatnie – w Gdańsku.

W piątek, 26 października 2018 roku spotkanie z cyklu: Tydzień Odpowiedzialnego Biznesu odbył się w Gdańsku – stolicy województwa pomorskiego.

Hasłem przewodnim tegorocznych spotkań z cyklu Tydzień Odpowiedzialnego Biznesu jest ekonomia zaufanie – mówiła Liliana Anam – założycielka, menedżerka zarządzająca CSRInfo – firmy która organizuje tygodnie odpowiedzialnego biznesu i zajmuje się m.in. doradztwem z zakresu CSR – społecznej odpowiedzialności biznesu.

 

Fot. Kazimierz Netka

TOB 2018 poświęcony był komunikacji i wydarzeniom na temat zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu.

 

Fot. Kazimierz Netka

W Gdańsku, na początku spotkania, Agnieszka Michalec – konsultant CSR w CSRInfo przedstawiła zagadnienie: „Ekonomia zaufania. Rozwiązania firm w zakresie współpracy z interesariuszami.

 

Fot. Kazimierz Netka

Zagadnienie: Jak zwiększyć bezpieczeństwo pracowników? Case study Grupy LOTOS przestawił Paweł Gumoś – szef Biura Bezpieczeństwa Pracy i Ochrony Zdrowia Grupy LOTOS.

 

Fot. Kazimierz Netka

Temat: Zasady w rodzinie. Jak wprowadzaliśmy kodeks etyczny w LPP. Zaprezentowała Anna Miazga, Koordynator ds. CSR w Grupie LPP. Pani Anna Miazga poinformowała podczas swego wystąpienia, że LPP przygotowuje się do ustanowienia rzeczników etyki w swych zakładach na terenie 20 krajów.

 

Fot. Kazimierz Netka

O tym, jak zwiększyć dostępność usług i ułatwić życie swoim klientom? Case study PZU – mówila Joanna Gorczyca – dyrektor ds. prewencji i CSR, PZU.

Jak zbudować program społeczny od podstaw i rozwijać go z sukcesem? Case study ADAME SmartUP omówiła Martyna Strupczewska – kierownik ds. CSR, Adamed Pharma.

 

Fot. Kazimierz Netka

W programie spotkania TOB w Gdańsku były tez tematy: Jak wdrażać zrównoważony rozwój w organizacji? Case study IKEA – autorstwa Magdaleny Betin, Sustainable and Healthy Living/ Project Leader, IKEA; 17 wyzwań dla Polski – 17 odpowiedzi. Co firmy w Polsce mogą zrobić dla realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju? Inspiracje Tadeusza Joniewicza – menedżera projektów, Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Przedstawiono też zasady edukacji menedżera – 5 faktów o studiach podyplomowych Manager CSR.

Czytaj również na portalu: Pulsarowy.pl

Kazimierz Netka

3 Comments

  1. Wielkie firmy muszą dbać o każdy aspekt prowadzenia biznesu, dlatego ustanowienie rzeczników etyki wydaje się być trafionym pomysłem.

  2. Polskie firmy stają się coraz bardziej odpowiedzialne społecznie. Dobrze, że ci najwięksi dają dobry przykład.

  3. Prawidłowo. Tak powinny działać wszystkie wielkie firmy, niestety część bagatelizuje takie kwestie. Dlatego brawa dla takich firm jak LPP, że im zależy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *