Zdjęcie z sesji zdjęciowej Kulesza&Pik. Foto by K&P.
Czy tam będzie można znaleźć prawie wszystko, co najlepsze w mieście?
Forum Gdańsk rusza z kolejną odsłoną kampanii Nowi Mieszczanie. Kim oni są? To ludzie świadomi i odpowiedzialni, którzy żyją w zgodzie z zasadami ekologii. Sesję zdjęciową wykonał znany duet fotograficzny Kulesza&Pik. Marka Forum Gdańsk zadebiutowała rok temu. Kampania promocyjna wystartowała pod hasłem „NA CO CZEKAJĄ Nowi Mieszczanie?”. Czekali na otwarcie FORUM – miejsca, gdzie można znaleźć wszystko, co najlepsze w mieście.
Kolejna odsłona kampanii prezentuje to KIM SĄ Nowi Mieszczanie. To termin przeniesiony do reklamy z nauk społecznych, w których oznacza współczesne miejskie społeczeństwo obywatelskie – nowoczesne, kreatywne, dokonujące świadomych wyborów konsumenckich i dbające o swoje otoczenie – napisała Monika Ostrowska z Biura Prasowego Forum Gdańsk, w swym komunikacie cytując:
– Obserwowaliśmy gości, odwiedzających nas klientów. Po kilku miesiącach udało nam się stworzyć profil osób, które spędzają z nami czas. Postanowiliśmy te doświadczenia zaprezentować w nowej kampanii marki – mówi Magdalena Gibney, dyrektor Forum Gdańsk.
Przypomnijmy, Nowi Mieszczanie to spadkobiercy dawnych mieszczan gdańskich, stąd kryza – biały, ozdobny kołnierz przypominający te znane z siedemnastowiecznych portretów. To zabawny akcent, mrugnięcie okiem, które spaja tradycję z teraźniejszością Gdańska.
Sesja w kamienicy
Sama stylistyka sesji jest bardzo nowoczesna i harmonijnie współgra ze stylem życia dzisiejszych obywateli miasta.
– Tegoroczna kampania pokazuje naturalne środowisko Nowych Mieszczan, które jednocześnie stanowi tło każdego projektu. Pokazujemy fragmenty wnętrz, a także charakterystyczne punkty mieszkania czy loftu – dodaje Magdalena Gibney.
Autorami sesji zdjęciowej ukazującej styl życia Nowych Mieszczan są młodzi, utalentowani i nagradzani fotografowie – duet Kulesza&Pik. Zrobione przez nich zdjęcia wyróżnia naturalność, autentyczność i bardzo współczesna stylistyka.
– Sesja powstała w mieszkaniu, w jednej ze zrewitalizowanych kamienic. Na zdjęciach widać nowoczesne, przytulne wnętrza. Tło stanowi balkon, efektowna klatka schodowa, ozdobna brama, wewnętrzny dziedziniec oraz ściana z grafiką nawiązującą do street artu – mówi Marta Grabianowska, marketing manager Forum Gdańsk. – Wybór duetu Kulesza&Pik nie był przypadkowy.
Ich indywidualny i nowoczesny styl najlepiej nadaje się do tego, by pokazać odbiorcom KIM SĄ NOWI MIESZCZANIE – dodaje.
Nowi Mieszczanie promują dobre praktyki
– Nowi Mieszczanie to osoby, które uwielbiają spędzać czas w mieście. Dbają o pięknie zaaranżowaną przestrzeń publiczną, przepełnioną zielenią – podkreśla Marta Grabianowska. W tegorocznej kampanii położono nacisk na najnowsze lifestylowe trendy. Nowi Mieszczanie kochają ekologię i naturalne produkty, zwracają uwagę na to co kupują. Właśnie dlatego na zdjęciach można zobaczyć ekoprodukty oraz mnóstwo zieleni. Forum Gdańsk to marka, która chce promować właściwe postawy i współuczestniczyć w dokonującej się właśnie przemianie konsumenckiej świadomości.
– W kampanii marki Forum Gdańsk przedstawiamy społeczeństwo zaangażowane w życie miasta, otwarte na rozwój i różnorodność. Pokazujemy ludzi świadomych i odpowiedzialnych, którzy o recyklingu wiedzą wszystko – podsumowuje Marta Grabianowska. Nowi Mieszczanie stawiają na ekomobilność. Do pracy dojeżdżają rowerem lub korzystają z transportu miejskiego, a jeśli ich na to stać – kupują samochody z napędem elektrycznym. Wiedzą, że w Forum Gdańsk mogą szybko naładować auto i jednocześnie zrobić zakupy. Mogą tam także spędzić czas z rodziną i przyjaciółmi, słuchając muzyki na żywo lub siedząc w kawiarni czy restauracji otoczonej bujną roślinnością przy naturalnym świetle.
W całej kampanii chodzi o coś więcej niż tylko o prezentację pięknych ubrań i wnętrz. Forum Gdańsk to marka zaangażowana, włączająca się w szereg inicjatyw społecznych. Warto przypomnieć, iż od samego początku wspiera Gdański Ogród Zoologiczny w zakresie dożywiania i suplementacji lwiej rodziny oraz pomaga gdańskiemu schronisku dla bezdomnych zwierząt „Promyk”. W tym roku na terenie obiektu będzie można uczestniczyć w wielu akcjach promujących ekologiczny styl życia i odpowiedzialną modę. Właśnie te trendy i kierunki znalazły odzwierciedlenie w przygotowanej na ten rok kampanii. Nowi Mieszczanie promują zatem nie tylko estetyczny, miejski styl życia, ale też zachęcają do zmiany przyzwyczajeń oraz poszerzania konsumenckiej świadomości.
***
Warto wiedzieć:
Agnieszka Kulesza i Łukasz Pik tworzą parę zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. To pasjonaci fotografii z wykształceniem kierunkowym. Agnieszka jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego, a Łukasz ASP (obecnie Uniwersytet Artystyczny) w Poznaniu. Jako duet Kulesza&Pik współpracują od 2013 roku. Specjalizują się w portretach oraz w fotografowaniu mody. Uwielbiają także design, co łatwo dostrzec, podziwiając ich prace – informuje Monika Ostrowska z Biura Prasowego Forum Gdańsk.
(K.N.)
Czytaj również na portalu: Pulsarowy.pl
Wnętrza w sesji zdjęciowej to odniesienie do nowoczesnych, przytulnych wnętrz mieszkań czy loftów. To przypomina mi o tym, jak ważne jest, abyśmy w naszych domach i mieszkaniach tworzyli przestrzenie, które odzwierciedlają naszą tożsamość i wartości. Wybór zrewitalizowanej kamienicy jako tła dla sesji doskonale wpisuje się w aktualne trendy aranżacji wnętrz, gdzie dawne elementy architektoniczne łączą się z nowoczesnymi, czyniąc przestrzeń unikalną. Podkreślenie zaangażowania Nowych Mieszczan w ekologię i ich dbałość o przestrzeń publiczną inspiruje do myślenia o tym, jak możemy lepiej aranżować nasze własne przestrzenie. Myślę tutaj o salonie z meblami z recyklingu, jadalni z krzesłami z odnawialnych źródeł, czy kuchni z nowoczesnym oświetleniem LED, które oszczędza energię. Cieszę się, że Forum Gdańsk nie tylko podkreśla piękno nowoczesnych ubrań i wnętrz, ale także angażuje się społecznie i ekologicznie. To przypomina, że moda i aranżacja wnętrz mogą iść w parze z odpowiedzialnością społeczną i świadomością ekologiczną. To inspirujący przekaz dla wszystkich, którzy chcą łączyć styl i funkcjonalność w swoim otoczeniu, nie zapominając o wartościach i idei zrównoważonego rozwoju.