Fot. Kazimierz Netka.
Do zraszania tłucznia i eliminacji pylenia w trakcie pracy profilarka wykorzystuje wodę deszczową zbieraną z dachu maszyny
Centralny Port Komunikacyjny (CPK) krystalizuje się coraz bardziej. Ma to być olbrzymie lotnisko, zapewniające komunikację Polski z całym światem. Jednocześnie, trzeba odległe od CPK zakątki naszego kraju połączyć z tym megalotniskiem. Zajmą się tym Polskie Koleje Państwowe, a zwłaszcza odpowiedzialna za budowę torów spółka Polskie Linie Kolejowe PKP. Już PLK przygotowuje się do tego zadania, jednocześnie podnosząc jakość torów istniejących. Temu też służą m.in. profilarki.
Fot. Kazimierz Netka.
Urządzenie owo otrzymał do swej dyspozycji Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu. Przekazanie profilarki odbyło się podczas 15. Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO, odbywających się w Gdańsku. Konferencję zorganizowaną z tej okazji prowadził Karol Jakubowski – rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Fot. Kazimierz Netka.
W spotkaniu uczestniczyli m.in.: Ireneusz Merchel – prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.; Janusz Busz – Prezes zarządu Zakładu Robót Komunikacyjnych DOM; Thomas Schöpf – członek zarządu Plasser&Theurer. Oto komunikat:
Nowoczesna profilarka dla ZRK-DOM zapewni sprawne prace na torach i rozjazdach
Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o., spółka zależna PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., zwiększa park maszynowy. Nowoczesna profilarka dystrybuująca Plasser Balast Express L zapewni wysoką jakość prac na torach i rozjazdach, które będą przebiegały szybciej i sprawniej. Zakup maszyny zaprezentowanej podczas Targów TRAKO w Gdańsku był możliwy dzięki dokapitalizowaniu przez PLK SA.
Fot. Kazimierz Netka.
Zakupiona dla Zakładu Robót Komunikacyjnych – Dom w Poznaniu Sp. z o.o. nowa profilarka dystrybuująca Plasser Balast Express L z trzema transporterami materiałów sypkich MFS-120 S.C. pozwoli na szybsze wykonywanie prac, co ma znaczenie m.in. dla sprawnego kursowania pociągów.
– Inwestowanie w rozwój, nowe technologie oraz zakupy najnowocześniejszych sprzętów przez zarządcę linii kolejowych są niezwykle istotne dla sprawnej i szybkiej realizacji prac. Pasażerom umożliwiają wygodne i punktualne podróże, a przewoźnikom towarowym płynny przewóz ładunków koleją – powiedział Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.
Fot. Kazimierz Netka.
Profilarka dystrybuująca profiluje tor, zbiera nadmiar tłucznia oraz uzupełnia go w torach i rozjazdach, jeśli jest taka konieczność. Wyposażona jest w pług centralny oraz pługi boczne, dwa zespoły szczotek oraz szczotki obrotowe do czyszczenia przytwierdzeń torów i rozjazdów. Profilarka jest dwuczłonowa i współpracuje z zakupionymi z transporterami MFS-120 S.C. (maksymalnie z trzema), które wpinane są pomiędzy człony maszyny. Nowa maszyna jest wyposażona w zasobnik tłucznia o pojemności 15 m. sześć. Wydajność profilowania toru wynosi ok. 3200 metrów na godzinę. Wyposażona jest w system zbierania deszczówki z dachu maszyny, zapewniając wodę systemowi zraszania tłucznia i eliminując pylenie w trakcie pracy. Została zaprojektowana do współpracy z wysokowydajnymi podbijarkami. Nowa maszyna umożliwi najwyższą jakość pracy w torach i rozjazdach dzięki technologii właściwego pozycjonowania zespołów roboczych.
Fot. Kazimierz Netka.
– Konsekwentnie inwestujemy w parki maszynowe PLK SA oraz spółek zależnych. Nowoczesny sprzęt zapewnia właściwe utrzymanie infrastruktury kolejowej, co jest niezwykle istotne podczas realizacji największego od lat programu modernizacji polskich kolei, zgodnie z wymogami ochrony środowiska. Zakup specjalistycznych maszyn to także inwestycja w bezpieczeństwo – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Zakup profilarki był możliwy dzięki dokapitalizowaniu spółki zależnej przez PLK SA Koszt nowej maszyny wynosi ok. 50 mln zł netto.
Fot. Kazimierz Netka.
Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu sp. z o.o. posiada wieloletnie doświadczenie w budowie i utrzymaniu infrastruktury kolejowej, w tym m. in. linii i stacji kolejowych, obiektów inżynieryjnych oraz prac związanych z podbijaniem toru, oczyszczaniem podsypki czy naprawą, utrzymaniem i budową sieci trakcyjnej. Od 2018 r. spółka realizuje także projekty inwestycyjne. Stałe rozszerzenie kompetencji pracowniczych oraz parku maszynowego umożliwiły rozwój spółki w poszczególnych branżach, do których zaliczyć można branżę inżynieryjną, elektroenergetyczną, a także prace związane z siecią trakcyjną – poinformował Przemysław Zieliński z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
(K.N.)
Proszę, czytaj również na portalu: Pulsarowy.pl