OT Port Gdynia przyjmie większe statki. Tak się dzieje dzięki inwestycjom, zrealizowanym przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia, m.in. modernizacji wejścia do portu, zbudowania obrotnicy, pogłębienia kanału

Fot. Kazimierz Netka.

Wzrasta konkurencyjność Polski w transporcie towarów agro drogą morską

OT Port Gdynia (OTPG) może już obsługiwać statki klasy panamax o zanurzeniu do 14,5 m. Dobowa rata załadunkowa statków wynosi około 18 tys. ton. Inwestycję przebudowy wejścia do portu, pogłębienia kanału portowego oraz basenu Nabrzeża Rumuńskiego realizował Zarząd Morskiego Portu Gdynia – wynika z informacji, które przekazali nam Anna Pronińska i Michał Dalba z TAILORS Group. Oto ciąg dalszy:

– OT Port Gdynia jest najbardziej uniwersalnym terminalem portowym w Polsce. Staje się też coraz bardziej konkurencyjnym. Dzięki inwestycji Zarządu Morskiego Portu w Gdyni m.in. w Nabrzeże Rumuńskie dzierżawionego przez OTPG, terminal może przyjmować statki klasy panamax o zanurzeniu do 14,5 m i mogące przewozić do 80 tys. ton produktów agro, w tym zboża. To właśnie zboże jest dziś jednym z najbardziej perspektywicznych produktów. Cały czas obserwujemy dynamicznie rosnący popyt na usługi magazynowania, przeładunku i eksportu zbóż z Polski. Jesteśmy przekonani, że to m.in. wzrostowy trend w obszarze logistyki produktów agro w najbliższych latach będzie impulsem dalszego rozwoju polskich terminali – mówi Kamil Jedynak, Prezes OT Logistics.

W ramach zrealizowanej przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia inwestycji m.in. przebudowano wejście do portu Gdynia, zbudowano obrotnicę, pogłębiono główny kanał portowy oraz basen V w części nowego Nabrzeża Rumuńskiego dzierżawionego przez OTPG. Na Nabrzeżu Rumuńskim mogą już być przyjmowane statki o zanurzeniu do 14,5 m (dotychczas było to 13 m).

– Potencjał Nabrzeża Rumuńskiego wynosi trzy – cztery statki klasy panamax miesięcznie. Spodziewamy się dużego zainteresowania klientów, tym bardziej, że jest to obecnie największe pod względem dopuszczalnego zanurzenia statków stanowisko w polskich portach do obsługi ładunków agro. Dzięki nowym możliwościom nabrzeża oraz ciągłym inwestycjom w rozwój sprzętu przeładunkowego, terminal OTPG może realizować załadunek statków jednorodnym ładunkiem z ratą ok. 18 tys. ton na dobę. Zwiększenie możliwości obsługi statków to zupełnie nowa jakość dla naszych klientów i możliwość elastyczniejszego uczestnictwa w przetargach w krajach kupujących zboże z Polski, m.in. kraje afrykańskie czy Zatoki Perskiej, dzięki możliwości wysłania do 80  tys. ton jednym statkiem – dotychczasowe załadunki ok. 60 tys. ton – mówi Jerzy Majewski, Prezes OTPG.

O Grupie OT Logistics (Grupa OTL)

Grupa OTL to największy i najbardziej wszechstronny operator portowy w Polsce, od ponad 70 lat świadczący usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne. Podstawowym obszarem działalności Grupy OTL są rynki Europy Środkowo-Wschodniej, głównie: Polska, Czechy, Słowacja i Ukraina.

W skład Grupy OTL wchodzą morskie terminale portowe: OT Port Świnoujście oraz OT Port Gdynia. Grupa OTL jest także właścicielem spółki spedycyjnej Rentrans Cargo, spółki Kolej Bałtycka – świadczącej usługi manewrowe i transport kolejowy. W skład Grupy OTL wchodzi także spółka Port Żegluga Szczecińska zajmująca się obsługą projektów hydrotechnicznych – poinformowali Anna Pronińska i Michał Dalba z TAILORS Group.

(K.N.)

Proszę, czytaj również na portalu: Pulsarowy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *