Źródło ilustracji: Ministerstwo Infrastruktury
W 2019 r. PKP PLK SA zmodernizowały łącznie ok. 1400 km torów, wymieniły prawie 1300 rozjazdów i zwiększyły poziom bezpieczeństwa na 700 przejazdach kolejowo-drogowych
Z efektów prac prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA w ramach Krajowego Programu Kolejowego o wartości blisko 76 mld zł już korzystają pasażerowie w całej Polsce. Kolej staje się dostępniejsza i bardziej komfortowa – poinformował Szymon Huptyś – rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. Poniżej – ciąg dalszy komunikatu:
Inwestycje prowadzone w ramach KPK uwzględniają rosnące zainteresowanie koleją w ruchu aglomeracyjnym, regionalnym i dalekobieżnym oraz przejazdy pociągów towarowych.
– Naszym celem jest kolej bezpieczna, komfortowa i przewidywalna. Nasze wysiłki inwestycyjne są ukierunkowane na ten cel. Do 2023 r. zmodernizujemy w sumie 9000 km szlaków kolejowych. Inwestycje na sieci kolejowej to skrócenie czasu przejazdu i zwiększenie komfortu podróży – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Na Dolnym Śląsku po kilkunastu latach można podróżować koleją w Legnicko-Głogowskim Okręgu Miedziowym. Skrócił się czas przejazdu z Głogowa, przez Legnicę i Lubin do Wrocławia do ok. 1 h 30 min. Poprawiły się także połączenia międzyregionalne i międzynarodowe, m.in. do Krakowa, Szczecina, Berlina. Po kilkunastu latach przywrócone zostały połączenia na trasie z Leszna do Głogowa. Dzięki elektryfikacji odcinka Węgliniec – Zgorzelec podróż z Wrocławia do Zgorzelca skróciła się nawet do 1 h 40 min. Dzięki ukończeniu prac na trasie Poznań – Piła poprawiło bezpieczeństwo i skrócił czas przejazdu m.in. w aglomeracji poznańskiej oraz ze stolicy Wielkopolski na północ regionu. Podobny efekt przyniosła modernizacja linii Opole – Nysa, gdzie czas podróży skrócił się o ok. 20 minut. Pociągi wróciły na modernizowane linie Lublin – Warszawa, Olsztyn – Działdowo, Szczytno – Pisz – Ełk, czy na trasę Kraków – Zakopane.
Źródło ilustracji: Ministerstwo Infrastruktury
PKP PLK zwiększają dostępność do kolei, a podróżnym zapewniają coraz lepszy komfort obsługi. Od grudnia 2019 r. podróżujący pociągami zyskali 18 nowych przystanków, m.in. na Podlasiu (np. Orzechowicze), Dolnym Śląsku (m.in. Lubin Stadion), Lubelszczyźnie (Lublin Zachodni), Opolszczyźnie (Nysa Wschodnia), w Olsztynie (Olsztyn Śródmieście). Dzięki temu mieszkańcy kolejnych regionów Polski zyskują lepszy dojazd do pracy i szkoły. Wraz z postępem inwestycji modernizowane są stacje i przystanki m.in. na liniach Lublin – Warszawa, Poznań – Wrocław, Kraków – Katowice, Poznań – Szczecin.
Stacje i przystanki dostosowywane są do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dla osób niedowidzących i niewidomych na stacjach dostępne są tablice informacyjne z alfabetem Braille’a. Korzystne zmiany dla pasażerów widać zarówno na dużych stacjach, jak i na małych przystankach. Nową jakość obsługi oferują stacje Szczecin Główny i Gdańsk Główny. Zmieniają się stacje Rzeszów Główny, Lublin Główny oraz Legnica.
W 2019 r. PKP PLK SA zmodernizowały łącznie ok. 1400 km torów, wymieniły prawie 1300 rozjazdów i zwiększyły poziom bezpieczeństwa na 700 przejazdach kolejowo-drogowych. PKP PLK dbają o najwyższy poziom bezpieczeństwa. Na sieci kolejowej montowane są nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, nowe rozjazdy – elementy torów zapewniające płynny przejazd pociągów przez stacje. Bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym zapewnia modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych. Ważnymi elementami inwestycji są nowe bezkolizyjne skrzyżowania np. w Jaworznie, Krakowie, Krzeszowicach, Woli Filipowskiej. Zwiększają one bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i ułatwiają komunikację w miastach i regionach. Podobną funkcje pełnią przejścia pod torami budowane na stacjach i przystankach, dostosowujące centra komunikacji do potrzeb mieszkańców – poinformował Szymon Huptyś – rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury.
(K.N.)
Czytaj również na portalu: Pulsarowy.pl