Fot. Kazimierz Netka.
Uczestnicy postępowania w sprawie budowy zewnętrznego portu pragną lepszego dostosowania realizacji inwestycji do zmieniających się potrzeb rynku
Postępowanie, mające na celu wyłonienie partnera prywatnego, który wybuduje Port Zewnętrzny w Gdyni, zostało formalnie wydłużone do końca czerwca 2025 roku – poinformowała Kalina Gierblińska – Specjalista-Rzecznik Prasowy, Biuro Strategii i Analiz Rynkowych Zarządu Morskiego Portu Gdynia:
Zarząd Morskiego Portu Gdyni dostrzega potrzebę adaptacji założeń projektu i dlatego postanowił po raz kolejny przełożyć termin. Decyzja ta motywowana jest także potrzebą zgłaszaną przez podmioty dopuszczone do postępowania, dla których przygotowanie ofert jest czasochłonne, a jednocześnie wnoszą postulaty wprowadzenia zmian do dokumentacji.
W minionych tygodniach odbywały się spotkania z uczestnikami postępowania, którzy zgłaszali swoje uwagi. Były wśród tych propozycji także postulaty zmian, dotyczące m.in. fazowania projektu czy funkcjonalności nabrzeża.
Żaden z postulatów nie zmierza do takiej zmiany projektu, która miałaby charakter zasadniczy. Mają one raczej na celu lepsze dostosowanie założeń do potrzeb rynku, te zaś zmieniają się dynamicznie. Potrzeba korekt argumentowana jest m.in. polepszeniem tzw. bankowalności przedsięwzięcia, czyli innymi słowy – ułatwieniem montażu finansowego oraz obniżeniem niektórych ryzyk, których występowanie podnosi koszt realizacji.
Rozważenie propozycji wprowadzenia zmian do dokumentacji wymaga głębszej analizy. Stąd zaistniała konieczność przedłużenia terminu do składania ofert. Wydłużenie tego czasu nie wstrzymuje realizacji budowy nowych falochronów. Umowa z wykonawcą zostanie zawarta 2 października br. – poinformowała Kalina Gierblińska – Specjalista-Rzecznik Prasowy, Biuro Strategii i Analiz Rynkowych Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
(K.N.)
Proszę, czytaj również na portalu: Pulsarowy.pl