Polskie Linie Lotnicze LOT stawiają na transparentność i odpowiedzialność w biznesie. Ponownie deklarują stosowanie Standardów Branży Komunikacji Marketingowej

Fot. PLL LOT.

LOT odświeża u siebie standardy Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej

– Polskie Linie Lotnicze LOT zaktualizowały swoją deklarację standardów przetargowych, potwierdzając tym samym zaangażowanie w budowanie przejrzystych, etycznych i zrównoważonych relacji biznesowych.-

– Narodowy przewoźnik pierwszy tego typu dokument podpisał w 2015 roku. W 2025 roku odświeża deklarację dla standardów tzw. Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej, opracowanej w Dialogu Branżowym przez reprezentantów agencji, marketingu i zakupów, która opisuje praktyki prowadzące do efektywności współpracy poprzez profesjonalne procesy i partnerstwo.

– Złożenie deklaracji to nie tylko jasne stanowisko dla przyjętych wartości, ale także praktyczny wyraz podejścia, które zyskuje dziś coraz większe znaczenie w oczach klientów, partnerów biznesowych, a także pracowników – poinformowało Biuro Prasowe Polskich Linii Lotniczych LOT. Oto ciąg dalszy wiadomości:

Polskie Linie Lotnicze LOT przypieczętowały swoje zaangażowanie w troskę o etyczny biznes. Podpisanie deklaracji to odpowiedź na wyzwania, z jakimi mierzy się współczesna branża marketingowa – w tym presję ekonomiczną, konieczność adaptacji do zmian technologicznych oraz rosnące oczekiwania społeczne i środowiskowe. W takim otoczeniu klarowne i odpowiedzialne procesy przetargowe stają się podstawą zasad uczciwej konkurencji.

W Polskich Liniach Lotniczych LOT wierzymy, że transparentność i wzajemny szacunek są fundamentem trwałych relacji biznesowych. Mają one bezpośredni wpływ nie tylko na jakość realizowanych projektów, lecz także na zaufanie, które budujemy z naszymi klientami. Podpisując odświeżenie deklaracji, dajemy jasny sygnał, że chcemy współtworzyć rynek oparty na jasnych zasadach i profesjonalizmie. Jako duża spółka mamy świadomość naszej roli i wpływu na kształtowanie standardów rynkowych. Dlatego nie tylko konsekwentnie działamy w oparciu o przyjęte zasady, ale również aktywnie wspieramy naszych partnerów z branży reklamowej oraz staramy się inspirować innych do wdrażania podobnych praktyk w swojej działalności – podkreśla Ewa Lampart, Dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT.

Stosowanie wspólnych standardów nie tylko usprawnia same procesy przetargowe i ogranicza ich koszty, ale również zwiększa efektywność komunikacji marketingowej, pozwalając na lepsze wykorzystanie budżetów, czasu i zasobów. Co istotne, deklaracja zawiera również zasady sprzyjające odpowiedzialnemu podejściu do marketingu – promując uczciwą komunikację oraz przeciwdziałając niewłaściwym praktykom, które wciąż pojawiają się w przestrzeni reklamowej.

Na zdjęciu: Ewa Lampart, Dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej oraz Łukasz Caliński, Dyrektor Biura Zakupów PGL. Fot. PLL LOT.

Skuteczne praktyki przetargowe i partnerska współpraca to nie tylko sposób na większą efektywność działań marketingowych. To także realna szansa na zdrowe tempo pracy i bardziej zaangażowane zespoły. Nawet jedna trzecia budżetów może być tracona przez nieskuteczne procesy – dlatego tworzymy i pilnujemy standardów, które naprawdę działają. Bo tam, gdzie są jasne zasady i dobre procesy, łatwiej przyciągnąć i rozwijać ludzi z pasją i talentem – uzasadnia Marcin Gaworski, Prezes Zarządu SAR (Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR)

Współpraca oparta na jasnych zasadach gwarantuje większą efektywność i jakość działań. Standardy branży marketingowej to partnerstwo, otwarta komunikacja, wymiana wiedzy oraz gotowość do szukania rozwiązań w sytuacji trudności. Ale przede wszystkim te standardy to większa skuteczność. Efektywność w relacjach z partnerami to podstawa siły i przewagi biznesu – stwierdza Darek Maciołek, Prezes POR (Polskiej Organizacji Reklamodawców POR).

W życiu codziennym, w relacjach międzyludzkich wszystko, co trwałe i bezpieczne opiera się na fundamencie zaufania. Nie inaczej jest w biznesie, gdzie przewidywalność i transparentność przekłada się wprost na stabilność i możliwości sprawnego planowania rozwoju. Tym bardziej, że relacje pomiędzy różnorodnymi partnerami bywają liczne i skomplikowane. W dobie dynamicznych i wciąż przyśpieszających zmian w geopolityce, makroekonomii, czy wreszcie technologii, skala zagrożeń, ale również i pojawiających się szans rośnie lawinowo. To wszystko powoduje brak stabilności i komplikuje zarządzanie. Dlatego też oparcie relacji biznesowej na klarownych, uczciwych standardach, zdecydowanie może pomóc w skutecznym nawigowaniu w tym trudnym otoczeniu, a co za tym idzie dotarciu do wyznaczonego celu, jeszcze przed naszą konkurencją – informuje Marcin Wocial, Członek Zarządu i przedstawiciel PSML (Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów).

IAA Polska (IAA – International Advertising Association – Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy) to organizacja, którą tworzą marketerzy, agencje i media, czyli podmioty, których interesy zazwyczaj bywają rozbieżne. Dlatego w naszej „Misji” znalazły się dwa następujące zdania: „Kluczowe wartości dla IAA Polska to transparencja, inkluzywność i współpraca. A przede wszystkim dialog: z partnerami zewnętrznymi, ale też wewnątrz branży.” Założenia sformułowane w „Misji” staramy się realizować w praktyce. Stąd nasze zaangażowanie w opracowanie oraz promocję standardów opisanych w Białej Księdze Branży Komunikacji Marketingowej. Deklaracja stosowania tych standardów przez PLL LOT to wartościowy sygnał dla całego rynku komunikacji marketingowej w Polsce – gratulujemy! – docenia Jerzy Minorczyk, Dyrektor Generalny IAA Polska.

Polskie Linie Lotnicze LOT są obecnie częścią większej społeczności firm, które łączy wspólna wizja rynku – opartego na partnerstwie, przejrzystości i profesjonalizmie. To przestrzeń do współpracy, wymiany doświadczeń i wspólnych działań na rzecz poprawy standardów w całej branży. Podpisanie odświeżenia deklaracji to nie tylko formalny gest – to zobowiązanie do długofalowego działania w duchu odpowiedzialności, jakości i zaufania. Polskie Linie Lotnicze LOT traktują ten krok jako element strategii rozwoju, który wzmacnia jej pozycję jako świadomego partnera na rynku.

Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesny przewoźnik łączący Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W ofercie LOT-u są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Indiach, Japonii i Korei Południowej. Polski przewoźnik konsekwentnie zwiększa częstotliwość i poprawia ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Połączenia dalekiego zasięgu obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. Obecny na niebie od 1929 roku, polski przewoźnik jest 11 najstarszą linią lotniczą na świecie, będąc jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek – napisało Biuro Prasowe Polskich Linii Lotniczych LOT.

(K.N.)

Proszę, czytaj również na portalu: Pulsarowy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *