Na zdjęciu: Tomasz Kloskowski – prezes zarządu Portu Lotniczego w Gdańsku, mówi: w przyszłym roku obsłużymy około 5 milionów pasażerów samolotów. Fot. Kazimierz Netka.
Lotnisko na poziomie wyższym niż europejski. Wzrosła ranga usług dla podróżnych, których w przyszłym roku ma być około 5 milionów.
Blisko 30 placówek handlowych, o łącznej powierzchni około 5 000 metrów kwadratowych od środy 22 listopada 2017 roku, jest oficjalnie dostępnych dla klientów Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. Poziom usług ustanowiono na światowym poziomie. Takie podniesienie standardu stało się możliwe, dzięki wejściu na gdańskie lotnisko Grupy Lagardere Travel Retail, która została wybrana przez zarząd gdańskiego lotniska w wyniku rozstrzygnięcia przetargu. Umowa została zawarta na 10 lat, a dotyczy ona komercyjnego użytkowania powierzchni handlowych i gastronomicznych na gdańskim lotnisku, a konkretnie najnowszego konceptu Grupy Lagardere Travel Retail dotyczącego master franczyzy i łączącego następujące obszary działalności: Travel Essentials, Duty Free oraz Food Service.
Fot. Kazimierz Netka
W uroczystości oficjalnej prezentacji obiektów i sklepów uczestniczyli m.in. Tomasz Kloskowski – prezes zarządu Portu Lotniczego w Gdańsku; Frédéric Chevalier – Chief Operating Officer EMEA; Andrzej Kacperski – CEO Lagardere Travel Retail Polska. Zaproszono osoby związane z działalnością na lotniskach, dostawców, a także największych partnerów biznesowych Lotniska i Grupy Lagardere.
Fot. Kazimierz Netka
– Prawie półtora roku temu podjęliśmy decyzję, by na 10 lat związać się z Grupą Lagardere Travel Retail – powiedział Tomasz Kloskowski – prezes zarządu Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. – To była bardzo trudna decyzja dla mnie osobiście, dla zarządu Portu Lotniczego. Dzisiaj jednak wiem, że to była jedna z najlepszych biznesowych decyzji, które podjąłem w mojej 20-letniej karierze. Prawie wszystkie punkty komercyjne, które za chwile obejrzycie, z wyjątkiem jednego, są w gestii Grupy Lagardere. Jestem bardzo dumny z tej strefy, natomiast chciałbym ja poddać państwa ocenie: jak to nam wyszło.
Fot. Kazimierz Netka
– Tomasz, dziękuję za słowa wprowadzenia, dobry wieczór państwu, witam serdecznie, dziękuję za przybycie – mówił Frédéric Chevalier, Chief Operating Officer EMEA. – Jesteśmy obecni jako grupa globalnie na ponad 200 lotniskach a tylko jedno takie jak Gdańsk, jest przykładem i swą aurę roztacza na pozostałe. Działamy w trzech segmentach rynku, Zaczynając od stosunkowo skromnego sklepu wolnocłowego, ale tak naprawdę jest to ogromna przestrzeń, którą trzeba przejść, jednocześnie zobaczą państwo dwa pozostałe segmenty rynku, na którym działamy, a zatem poza strefą wolnocłową również gastronomię, i sklepy z książkami, prasą i różnymi podróżnymi akcesoriami.
Fot. Kazimierz Netka
– Prace trwały jeszcze wczoraj rano – mówił Andrzej Kacperski – prezes zarządu Lagardere Travel Retail Polska. – Po południu już salony sprzedaży otwarto, To żywy organizm. Jest strefa duty free i strefa family. Przebudowana została strefa Non Schengen. Zmieniły się oblicza nie tylko wewnątrz obiektu – w części terminala lotniczego T2, gdzie podróżni oczekują na odprawy przed wejściem na pokłady samolotów. Nowe placówki pojawiły się również w części Terminala, do której przychodzą osoby z zewnątrz, by pożegnać odlatujących albo powitać przybywających do Gdańska samolotami.
Najbardziej charakterystycznymi elementami komercyjnymi są sklep wolnocłowy Aelia Duty Free typu „walk-through”, jak również wybudowanie strefy Premium dla szczególnie wymagających pasażerów – dowiadujemy się z informacji opublikowanej na stronie internetowej http://www.airport.gdansk.pl . – Osią tej strefy stały się lokale: Le Connaisseur (lokal premium z ofertą handlową alkoholi i możliwością ich degustacji) oraz Premium Food Gate zaprojektowany jako kulinarna „pocztówka miasta Gdańsk”. Jedna z największych atrakcji dla pasażerów to pierwszy w Trójmieście sklepu marki Victoria’s Secret.
Fot. Kazimierz Netka
Dzięki zawarciu umowy z Grupą Lagardere Travel Retail, podniesiony został standard świadczonych usług dla pasażerów w strefie handlowo – usługowej lotniska w Gdańsku, co będzie ułatwiać i umilać podróże pasażerom- zapewnia zarząd gdańskiego Portu Lotniczego.
Grupa Lagardere Travel Retail to czwarty gracz na światowym rynku operatorów powierzchni duty free, lider sprzedaży detalicznej w kategorii travel essentials na lotniskach (prasa, książki, towary podróżne i serwisowe, upominki oraz inne), a od kilku lat wiodący operator lokali gastronomicznych na lotniskach i dworcach. Grupa Lagardere Travel Retail posiada 714 placówek działających pod 33 różnymi markami z sektora retail&foodservice. Na gdańskim lotnisku zainwestowała około 30 milionów złotych. Prezes gdańskiego lotniska, Tomasz Kloskowski, powiedział, że spodziewa się, że w przyszłym roku lotnisko to obsłuży 5 milionów pasażerów.
Kazimierz Netka