Port Lotniczy w Gdańsku to jest cornerstone dla linii Lotniczych Wizz Air – zapowiedział podczas wizyty w Gdańsku József Váradi – prezes zarządu tego przewoźnika Wizz Air. Nowe połączenia lotnicze z Trójmiasta do 5 europejskich miast. Dodatkowy samolot Wizz Air będzie nocował w Gdańsku

Fot. Kazimierz Netka.

Linie lotnicze tradycyjne i niskokosztowe mają coraz większe znaczenie dla lotnisk, zmniejsza się rola lotów czarterowych

Właściwie to nie powinno nikogo dziwić, że przyjeżdża światowej rangi biznesmen i zaczyna chwalić gdańskie lotnisko. Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy jest przykładem biznesowej, kulturowej wybitności. Potrafi zapewniać sprzyjające warunki rozwoju gospodarce, a kulturę, sport, otacza mecenatem. Nie stroni też od działalności charytatywnej. I się rozbudowuje. Jak gdańskie lotnisko na to stać? Stać nawet na rozpoczęcie budowy własnego „miasteczka”: Airport Ciry Gdańsk (ACG), a ponadto powiększa własną bazę lotniczą, stwarzając warunki do “nocowania” coraz większej liczby samolotów należących do różnych linii lotniczych.

Fot. Kazimierz Netka.

We wtorek, 7 października 2025 roku, po raz kolejny podczas konferencji poinformowano o „wzroście” gdańskiego lotniska. Mówili o tym m.in.: József Váradi – prezes Wizz Air oraz Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy., a spotkanie prowadziła Iwona Tomczyńska – kierownik Działu Analiz Ekonomicznych i Marketingu Portu Lotniczego Gdańsk. 

Prezes Wizz Air użył sformułowania: cornerstone, nawiązując do Portu Lotniczego Gdańsk. Mówił więc o solidnej podstawie, kamieniu węgielnym dla rozwoju Wizz Air w Polsce. No i ten dobry okres dla Wizz Air trwa, zwłaszcza w Gdańsku. Efekt: zapowiedź 5 nowych połączeń.

Szczegóły, dotyczące planów rozwojowych Wizz Air, które przedstawił prezes József Váradi, zawiera poniższa prezentacja, którą wyświetlano zgromadzonym:

Press Conference_Gdańsk_07102025_fin

Do słów szefa Wizz Air odniósł się Tomasz Kloskowski. Prezes zarządu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy nie pozostał dłużny. Pan prezes Tomasz Kloskowski powiedział m.in. to, że my kochamy wszystkie linie lotnicze, które do nas latają ale najbardziej kochamy Wizz Air. W ciągu ostatnich 30 lat myśmy obsłużyli tutaj 60 milionów pasażerów, z tego połowę obsłużył Wizz Air.

W zeszłym roku, głównym silnikiem napędowym był ruch czarterowy. On wzrósł o ponad 50 procent. W tym roku, z czego się bardzo cieszę, silnikiem napędowym są linie lotnicze tradycyjne I niskokosztowe. Ten ruch rośnie o 10 procent, natomiast paradoksalnie pasażerów czarterowych było mniej niż w zeszłym roku.

A budowanie takiej stabilnej bazy w oparciu o sprawdzonych partnerów jak Wizz Air to nic lepszego nas nie może spotkać. Infrastrukturalnie będziemy rozbudowywać płyty postojowe, żeby Wizz Air mógł bazować tutaj swoje samoloty.

Szczegółowe wiadomości na temat rozwoju Wizz Air przekazała nam Anna Robaczyńska – Senior Account Director w A PRiori Communications:

WIZZ AIR UMACNIA SWOJĄ POZYCJĘ LIDERA W GDAŃSKU. REKORDOWE TEMPO WZROSTU I WIĘCEJ MOŻLIWOŚCI PODRÓŻY

5 NOWYCH TRAS, PONAD 500 000 DODATKOWYCH MIEJSC

Gdańsk, 7 października 2025 r.: Wizz Air, jedna z wiodących linii lotniczych w Polsce, z przyjemnością ogłasza dodanie dziewiątego samolotu do swojej bazy w Gdańsku. Ten strategiczny krok nie tylko wzmacnia czołową pozycję Wizz Air na rynku w regionie, lecz także potwierdza zaangażowanie linii w dalszy rozwój i najwyższe standardy operacyjne w Polsce – poinformowała Anna Robaczyńska – Senior Account Director w A PRiori Communications.

Rozszerzenie działalności jest efektem ścisłej współpracy z Portem Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy – kluczowym partnerem w budowaniu siatki połączeń dla Pomorza i nie tylko. Dzięki zbazowaniu dodatkowego samolotu Airbus A321neo, Wizz Air uruchomi pięć długo wyczekiwanych tras do: Popradu, Tallina, Wilna, Aten oraz Nicei, łącząc Gdańsk z jednymi z najatrakcyjniejszych europejskich kierunków wypoczynkowych i kulturalnych, a tym samym zapewniając pasażerom szerszy wybór i lepszą łączność. Bilety są już dostępne na wizzair.com oraz w aplikacji mobilnej WIZZ.

Fot. Kazimierz Netka.

Wizz Air rozpoczął działalność w Gdańsku w sierpniu 2004 r. i przez ponad dwie dekady udanej działalności przewiózł do i z Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy ponad 31,5 mln pasażerów. Dodanie dziewiątego samolotu do bazy w Gdańsku oznacza istotne zwiększenie liczby dostępnych miejsc w Polsce oraz szerszy wybór niskokosztowych połączeń. Dzisiejsze ogłoszenie potwierdza wieloletnie inwestycje Wizz Air w działalność w Polsce – w zespoły, siatkę połączeń i operacje – umacniając pozycję linii jako kluczowego przewoźnika na lotnisku w Gdańsku i w całym kraju, z szeroką ofertą kierunków w atrakcyjnych cenach.

Od stycznia do października 2025 r. Wizz Air zrealizował do i z Polski ponad 50 tys. lotów, przewożąc ponad 11 mln pasażerów — to imponujący, niemal 20-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. — przy wskaźniku realizacji operacji na poziomie 99,8%. Umieszczenie dziewiątej maszyny w Gdańsku przełoży się na dodatkowe oferowanie i nowe kierunki, odpowiadając na rosnący popyt w regionie.

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Gdańsku prezes Wizz Air, József Váradi, powiedział: „Dodanie dziewiątego samolotu do naszej bazy w Gdańsku to wyraz pełnego zaufania do Polski i do Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. Gdańsk od dawna jest filarem naszej polskiej siatki, a ta inwestycja otwiera nowe trasy i zwiększa oferowanie, wspierając tworzenie miejsc pracy, turystykę oraz łączność regionu. Polska pozostaje jednym z najbardziej dynamicznych rynków Wizz Air, a dzisiejsza decyzja jest zarówno zobowiązaniem wobec naszych klientów, jak i platformą dalszego, zrównoważonego wzrostu w kraju.”

Cieszymy się, że Wizz Air tak konsekwentnie stawia na Gdańsk. Pięć nowych połączeń, do Aten, Nicei, Tallina, Wilna i Popradu, to świetna wiadomość dla naszych pasażerów i dowód, że Pomorze ma ogromny potencjał podróżniczy. Już dziś możemy planować cudowne podróże do źródeł historii w Atenach, na piękne Lazurowe Wybrzeże do Nicei oraz do naszych sąsiadów na wschodzie i południu. Dodatkowo w słowackie Tatry do Popradu będzie można polecieć już na święta i ferie zimowe. Dziewiąty samolot Wizz Air w Gdańsku to dla nas dowód zaufania i jasny sygnał, że przewoźnik widzi potencjał naszego lotniska. Cieszymy się, że wspólnie rozwijamy Gdańsk jako ważny punkt na mapie europejskich połączeń lotniczych” – podkreślił Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. 

Fot. Kazimierz Netka.

Wraz z dzisiejszym ogłoszeniem, w nadchodzącym sezonie Wizz Air zaoferuje dodatkowe 500 tys. miejsc na 39 trasach z Gdańska do 19 krajów, w tym na niedawno uruchomionych kierunkach do Billund, Bukaresztu, Budapesztu, Madrytu i Katanii.

NAJNOWSZE TRASY WIZZ AIR Z GDAŃSKA

Trasa

Częstotliwość

Ceny od**

Start

Gdańsk- Poprad-Tatry

wtorek, czwartek

69 zł

25 grudnia 2025

Gdańsk- Tallinn

poniedziałek, środa, czwartek, piątek, niedziela

89 zł

1 maja 2026

Gdańsk- Wilno

wtorek, czwartek, sobota, niedziel

79 zł

2 maja 2026

Gdańsk- Ateny

poniedziałek, środa, piątek

129 zł

1 maja 2026

Gdańsk- Nicea

wtorek, czwartek, sobota, niedziela

179 zł

2 maja 2026

O Wizz Air

Wizz Air eksploatuje flotę 243 samolotów Airbus A320 i A321. Zespół zaangażowanych specjalistów lotniczych zapewnia najwyższy poziom obsługi przy bardzo niskich taryfach, dzięki czemu w 2024 r. Wizz Air wybrało 62,8 mln pasażerów. Spółka jest notowana na London Stock Exchange pod tickerem WIZZ. Linia została zaliczona do grona dziesięciu najbezpieczniejszych przewoźników na świecie przez AirlineRatings.com – jedyną globalną agencję oceny bezpieczeństwa i produktu – oraz uhonorowana tytułem Airline of the Year w latach 2019 i 2023 przez Air Transport Awards. Wizz Air wielokrotnie zdobywał także wyróżnienie „Most Sustainable Low-Cost Airline” w plebiscycie World Finance Sustainability Awards w latach 2021–2025, a w 2024 r. otrzymał nagrodę „EMEA’s most Environmental Sustainability Airline Group of the Year” w ramach CAPA – Centre for Aviation Awards for Excellence. W 2025 r. Wizz Air znalazł się na szczycie rankingu emisyjności największych linii lotniczych, przygotowanego przez firmę analityczną Cirium, dzięki działaniom na rzecz redukcji intensywności emisji – poinformowała Anna Robaczyńska – Senior Account Director w A PRiori Communications.

(K.N.)

Proszę, czytaj również na portalu: Pulsarowy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *