Fot. Kazimierz Netka.
Projekt pogłębienia kanału portowego w Gdyni wchodzi w fazę realizacji.
W toku postępowania przetargowego wyłoniona została firma, która unowocześni Nabrzeże Słowackie w Porcie Gdynia. Wybrano STRABAG Sp. z o.o., z którą w dniu 22 listopada br. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. podpisał umowę.
W imieniu Portu Gdynia dokument podpisali wiceprezesi ZMPG S.A.: Grzegorz Dyrmo oraz Piotr Nowak natomiast firmę STRABAG reprezentowali: dyrektorzy ds. technicznych i finansowych: Marcin Wróblewski oraz Janusz Semeniuk – poinformował nas Adam Schmidt – specjalista ds. Public Relations w Dziale Marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.. w swym komunikacie cytując też wypowiedź:
– Do końca 2018 roku wyłonimy wykonawców na przebudowę kolejnych nabrzeży: Norweskiego i Włoskiego. Dzięki ich zabezpieczeniu, Port Gdynia zyska niezbędną infrastrukturę portową, która będzie podstawą do wykonania projektu pogłębienia kanału portowego do głębokości 16 m. Stworzy to możliwość obsługi znacznie większych jednostek – komentuje Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ZMPG S.A.”
Inwestycja realizowana jest w ramach POIiŚ 2014-2020, projektu o nazwie: „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia – etapy II i III”, nr 3.2-10.
Przebudowa Nabrzeża Słowackiego w Porcie Gdynia to przede wszystkim wykonanie na całej jego długości wynoszącej 186 m, nowej ściany nabrzeża w postaci zakotwionej palościanki. Podczas przebudowy Nabrzeże Słowackie zostanie wyposażone w nowe, wyższej klasy urządzenia odbojowe oraz polery cumownicze. Zakresem podpisanej umowy objęte są również roboty rozbiórkowe polegające m.in. na demontażu elementów wyposażenia, rozbiórce oczepu, nawierzchni oraz odtworzeniu ich w nowej linii przebiegu nabrzeża.
Termin realizacji przebudowy nabrzeża Słowackiego to 12 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy. Koszt szacowany jest na ponad 16,5 miliona złotych brutto – wynika z informacji, którą przekazał nam Adam Schmidt – specjalista ds. Public Relations w Dziale Marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.
Czytaj również na portalu: Pulsarowy.pl
(K.N.)