Fot. z Archiwum Polskiej Organizacji Turystycznej.
Trzy dni (5 – 7 października 2018 r.) pełne atrakcji, po obniżonych cenach.
Już od dziś turyści mogą rezerwować noclegi, oferty kulturalne czy gastronomiczne w ramach V edycji akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY”. Celem akcji jest przedłużenie tradycyjnego sezonu turystycznego. Jesienna odsłona inicjatywy Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej przypada na pierwszy weekend października – poinformował nas Grzegorz Cendrowski – rzecznik prasowy Polskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie, w swym komunikacie przytaczając wypowiedzi:
– Przed nami druga w tym roku i piąta ogółem edycja akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY”. Ten projekt rozwija się niezwykle dynamicznie. Podczas jesiennej odsłony swoje usługi, w obniżonych cenach, zaoferuje turystom rekordowa liczba 757 partnerów. Cieszę się, że dzięki temu jeszcze więcej osób będzie mogło atrakcyjnie spędzić czas, odkrywając uroki Polski – mówi minister sportu i turystyki Witold Bańka.
Źródło ilustracji: Polska Organizacja Turystyczna
„POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” wykorzystuje sprawdzoną formułę weekendowych akcji zniżkowych organizowanych przez polskie miasta i przenosi ją na poziom krajowy. Celem MSiT i POT jest prezentacja bogatej oferty turystycznej i zachęcanie coraz większej liczby Polaków do podróżowania po kraju, również poza tradycyjnym sezonem letnim czy zimowym. Od dwóch lat akcja organizowana jest dwa razy w roku – wiosną i jesienią. Piąta edycja rozpocznie się 5 października (piątek) i potrwa przez cały weekend.
– Dane statystyczne potwierdzają, że coraz chętniej wypoczywamy w rodzimych kurortach. Przykładowo w I kwartale 2018 r. liczba podróży krajowych wzrosła w stosunku do analogicznego okresu 2015 r. o 18,5 proc. Chcemy ten trend wzmacniać. Dzięki efektywnej współpracy z partnerami akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” coraz więcej osób może skorzystać z bogatej i kompleksowej oferty turystycznej w całym kraju – podkreśla sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Jarosław Stawiarski.
Akcja z roku na rok staje się coraz bardziej popularna. To efekt zwiększającego się z każdą edycją zainteresowania turystów. Z pierwszej, pilotażowej odsłony skorzystało 60 tys., z drugiej 77,5 tys., z trzeciej już ponad 110 tys. osób. Ostatnia, wiosenna edycja przyciągnęła aż 132 tys. turystów.
Fot. z Archiwum Polskiej Organizacji Turystycznej.
– To naturalne, że wraz ze wzrostem liczby partnerów rośnie też popularność akcji wśród turystów. „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” na stałe wpisała się w weekendowe plany wielu Polaków. Oferty proponowane przez naszych partnerów wyprzedają się bardzo szybko, dlatego zachęcam do zapoznania się z propozycjami i rezerwowania usług już dziś. Dzięki akcji każdy może zaplanować 3 dni pełne atrakcji w obniżonych cenach – dodaje prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.
Propozycje dla turystów w jesiennej odsłonie akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” przygotowało aż 757 partnerów. To wzrost o blisko 15 proc. w stosunku do wiosennej edycji. Oznacza to, że po raz kolejny pobity został rekord zgłoszeń. Wśród nich znajdują się nie tylko obiekty hotelowe i platformy rezerwacyjne, lecz także wiele restauracji, muzeów i innych atrakcji turystycznych. Turyści będą mogli także skorzystać z przecenionych usług głównych partnerów akcji.
Polskie Linie Lotnicze LOT w ramach akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” proponują bilety w atrakcyjnych, obniżonych o 50 proc. cenach. Promocją objęte są wszystkie połączenia krajowe między 5, a 7 października. Sprzedaż zaczyna się dziś i potrwa do wyczerpania miejsc.
– Dla naszych pasażerów stale rozwijamy siatkę połączeń, pozyskujemy nowe samoloty, poprawiamy produkt pokładowy i proponujemy promocje biletowe, np. „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY”. O ile jeszcze trzy lata temu oferowaliśmy 43 regularne połączenia, to dziś tych rejsów mamy w naszej siatce 104. W 2015 r. przewoziliśmy 4,3 mln pasażerów rocznie, a w tym roku zbliżymy się do 9 mln przewiezionych osób. Bardzo cieszę się, że pasażerowie latają z nami coraz więcej i mam nadzieję, że takie akcje jak ta dzisiejsza pomogą nam jeszcze bardziej przywiązać ich do naszej marki – przekonuje Rafał Milczarski, prezes PLL LOT.
Specjalną ofertę na przejazdy przygotował dla swoich pasażerów także Polonus. Bilety w taryfie normalnej, zakupione w jednej transakcji, na przejazd tym samym odcinkiem danej relacji w obie strony – przejazd „Tam i z powrotem” – na kursy krajowe, w terminie 5-7 października będą dostępne z bonifikatą 50 proc.
– Polonus, jako narodowy przewoźnik autokarowy ponownie z ogromnym entuzjazmem włącza się do tej wspaniałej inicjatywy. Łączymy Polskę udostępniając turystom 40 linii dalekobieżnych, docierających do 124 miast, które łączą główne ośrodki miejskie i turystyczne z Warszawą. Polacy pokochali podróżowanie autokarami, a my będąc rynkowym liderem zachęcamy do wyjazdów wysoką jakością usług, atrakcyjną ofertą i promocyjnymi cenami – mówi Maciej Acedański, prezes PKS Polonus.
Tradycyjnie już, największy wybór ofert będą mieli ci, którzy wybiorą się do województw: małopolskiego, pomorskiego, mazowieckiego i dolnośląskiego. Na pierwszym miejscu, pod względem liczby partnerów, od trzech lat plasuje się województwo małopolskie (112 zgłoszeń). Do tej edycji wyjątkowo dużo podmiotów zgłosiło się także z województwa pomorskiego (100). Na Dolnym Śląsku i w województwie mazowieckim znajdziemy po 79 partnerów.
Źródło ilustracji: Polska Organizacja Turystyczna
Najwięcej ofert w obniżonych cenach, bo aż 33 proc. dotyczy usług noclegowych, kolejną kategorię stanowi zwiedzanie (20 proc.) oraz gastronomia (15 proc.). Turyści mogą również korzystać z atrakcji z zakresu kultury i sztuki (12 proc.), sportu i rekreacji (7 proc.) oraz usług oferowanych przez uzdrowiska i spa (5 proc.), a także innych jak usługi przewodnickie i transport.
Partnerem promocyjnym akcji POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY jest PKP Intercity, które przez 2 tygodnie na wszystkich monitorach w pociągach IC będzie emitować spot reklamujący akcję. Dodatkowo akcja będzie promowana na 470 tysiącach obwolut biletów i w mediach społecznościowych.
– Współpraca z Polską Organizacją Turystyczną to ważny element promowania podróży pociągami PKP Intercity wśród polskich i zagranicznych turystów. Już dzisiaj naszymi pociągami można dotrzeć do wielu atrakcyjnych miejscowości na terenie Polski – podkreśla Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity. Pociągi narodowego przewoźnika łączą największe miasta oraz popularne ośrodki turystyczne w kraju, ale też mniejsze miejscowości. Codziennie w trasy wyrusza około 360 składów.
Aby skorzystać ze zniżki, należy odnaleźć interesujące miejsce za pomocą mapy lub wyszukiwarki na stronie „Polska zobacz więcej” (www.polskazobaczwiecej.pl) i zapoznać się ze szczegółową ofertą partnerów – radzi Grzegorz Cendrowski – rzecznik prasowy Polskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie.
Czytaj również na portalu: Pulsarowy.pl
(K.N.)