Zaprzyjaźniona z Polską Stena Line podpisała ważną umowę z Peel Ports na prowadzenie działalności w porcie Heysham do 2100 r. Stena wprowadza hybrydowe promy przygotowane do wykorzystania paliwa metanolowego

Fot. z Archiwum Stena Line.

Peel Ports, współpracując ze Stena Line, planuje zainwestować m.in. w system automatycznej odprawy (Smart Gate)

Stena Line, wiodący operator promowy, podpisał kluczową umowę z Peel Ports Group, jednym z głównych operatorem portów w Wielkiej Brytanii, na prowadzenie działalności w porcie w Heysham przez kolejne 77 lat, aż do 2100 roku. Szwedzka firma promowa obsługuje połączenie frachtowe Belfast-Heysham dwa razy dziennie, zapewniając ważny szlak handlowy pomiędzy Irlandią Północną a resztą Zjednoczonego Królestwa.

Umowa stanowi wyraz silnej współpracy między obiema organizacjami i ma na celu dalsze wzmocnienie ich długoterminowych relacji. Wiadomość dotycząca partnerstwa pojawia się po ogłoszeniu przez Stena Line w zeszłym tygodniu nowego połączenia frachtowego między Dublinem a terminalem 12 Quays w Birkenhead, należącym do Peel Ports. Wcześniej w tym roku Stena Line i Peel Ports podpisały podobną umowę dotyczącą obsługi terminalu 12 Quays do końca tego stulecia – wynika z informacji, które przekazała Joanna Włodarek – senior consultant w Human Signs.

W tym roku Stena Line ogłosiła, że zainwestuje wiele milionów funtów w trasę Belfast-Heysham, wprowadzając do eksploatacji dwa nowoczesne promy „NewMax”, które zwiększą pojemność frachtową linii o 80 proc. Pierwszy statek ma rozpocząć kursowanie na tej trasie w 2025 roku. Te hybrydowe promy będą przygotowane do wykorzystania paliwa metanolowego, co stanowi istotny kamień milowy w strategii Stena Line w kierunku zrównoważonego transportu morskiego.

Peel Ports, współpracując ze Stena Line, planuje zainwestować w zarządzanie nowym terminalem oraz w system automatycznej odprawy (Smart Gate), aby poprawić obsługę klienta w porcie. Zwiększy także liczbę miejsc parkingowych dla przyczep, aby udostępnić przestrzeń dla dodatkowych możliwości przewozowych nowych jednostek.

Ponadto strony postawiły sobie za cel zabezpieczenie infrastruktury brzegowej w celu zapewnienia dodatkowej mocy elektrycznej tak, aby w przyszłości umożliwić zasilanie nowych statków za pomocą ekologicznej „zielonej energii” z lądu. Będzie to kolejny krok w długoterminowym planie ustanowienia ekologicznego korytarza żeglugowego.

W ostatnich latach nasza działalność na trasie Belfast-Heysham rozwija się i stanowi ważne połączenie dla transportu frachtowego przez Morze Irlandzkie. Wraz ze zbliżającym się wprowadzeniem naszych statków hybrydowych NewMax, trasa ta będzie wyjątkową szansą dla Stena Line, aby zaoferować naszym klientom bardziej zrównoważony transport pomiędzy Irlandią Północną a Wielką Brytanią. Będzie to istotny kamień milowy w podroży ku zrównoważonej przyszłości.” – powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor generalny Stena Line.

Po podpisaniu umowy, na początku tego roku, dotyczącej terminalu 12 w Quays Birkenhead, mamy potwierdzenie na umocnienie naszego długoterminowego zaangażowania w Peel Ports Group, co jeszcze bardziej wzmacnia nasze partnerstwo. Heysham jest ważnym hubem dla naszej działalności na Morzu Irlandzkim i z roku na rok rozwijamy naszą działalność. Cieszymy się myśląc o przyszłości tej trasy i rozwijaniu jej obecnego sukcesu.” dodał Carl-Johan Hellner, dyrektor operacyjny ds. portów i terminali w Stena Line.

Od wielu lat skutecznie współpracujemy ze Stena Line, fantastycznie jest zawrzeć kolejną długoterminową umowę z tą firmą.” powiedział David Huck, dyrektor operacyjny Peel Ports Group.

Ta umowa potwierdza nasze zobowiązanie do dalszego rozwijania i utrzymania usług na Morzu Irlandzkim, jednocześnie pokazując nasze ciągłe inwestycje w działalność w Heysham. Jesteśmy przekonani, że trasa ta będzie nadal odnosić wielki sukces przez wiele kolejnych dziesięcioleci”.

Stena Line jest największym operatorem promowym na Morzu Irlandzkim, posiada największą flotę zapewniającą do 238 rejsów tygodniowo, oferując szeroki wybór tras, w tym: połączone usługi żeglugi pasażerskiej i towarowej z Belfastu do Cairnryan i Liverpoolu, Dublina do Holyhead, Rosslare do Fishguard, Rosslare do Cherbourga, a także połączenie frachtowe z Belfastu do Heysham oraz nową trasę Dublin – Birkenhead, która ma zostać uruchomiona w lutym.

Stena Line jest jednym z wiodących europejskich przewoźników promowych, który przewozi 39 statkami 6,5 miliona pasażerów na 17 trasach w Europie Północnej, wykonując 27 000 rejsów rocznie.

Wartość transakcji w umowie nie została ujawniona – wynika z informacji, które przekazały nam Agnieszka Zembrzycka – rzecznik prasowy Stena Line Polska oraz Agnieszka Nowakowska z Human Signs.

Więcej o Stena Line:

Stena Line jest jednym z wiodących europejskich operatorów promowych. Posiada 39 statków, które pływają na 17 trasach w Europie Północnej, obsługując 27 000 rejsów rocznie. Stena Line jest ważną częścią europejskiej sieci logistycznej i stale rozwija nowe rozwiązania intermodalne, łącząc transport kolejowy, drogowy i morski. Stena Line odgrywa również ważną rolę w turystyce w Europie dzięki szerokiej działalności pasażerskiej. Firma jest własnością rodzinną, została założona w 1962 roku i ma siedzibę w Göteborgu. Stena Line zatrudnia 5 900 pracowników, a jej roczny obrót wynosi 17 miliardów koron szwedzkich.

W Polsce Stena Line jest obecna od blisko 30 lat. Promy z charakterystycznym czerwonym kominem łączą Gdynię z Karlskroną w południowej Szwecji. Co roku tę trasę przemierza kilkaset tysięcy pasażerów, korzystając z trzech statków: Stena Spirit, o szerokiej ofercie dla pasażerów, a także dwóch nowych promów klasy E-Flexer, Stena Estelle i Stena Ebba, o długości 240 m, zabierających zarówno pasażerów jak i fracht.

(K.N.)

Proszę, czytaj również na portalu: Pulsarowy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *