Fot. Kazimierz Netka
Powstaje kolejna brama eksportowa z Polski, przez Gdańsk do Skandynawii
Morski Port Gdańsk się powiększa i unowocześnia. Poszerzany jest tor podejściowy dla statków do zewnętrznego Portu Północnego. W planach jest budowa, na Zatoce Gdańskiej, Portu Centralnego. Unowocześniany jest też Port Wewnętrzny, położony nad Martwą Wisłą. Mieliśmy okazję się o tym niejednokrotnie przekonać, ostatnio 6 września 2019 roku, gdy na Nabrzeżu Szczecińskim (rejon ulic Wielopole i Wiślna w Gdańsku) oficjalnie uruchomiona została nowa regularna linia kontenerowa. Powitano pierwszy statek kontenerowiec „Samskip Commander”.
Nabrzeże Szczecińskie zyskuje nowe życie – powiedziała, witając przybyłych, Agata Kupracz – rzecznik prasowy; Dział Marketingu i Komunikacji Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A. Szczegóły zawiera następujący komunikat:
Kontenery na Nabrzeżu Szczecińskim w Porcie Gdańsk
Fot. Kazimierz Netka
Na Nabrzeżu Szczecińskim w Porcie Gdańsk pojawiła się nowa regularna linia kontenerowa. Armator Samskip wprowadza cotygodniowe połączenie między Gdańskiem a portami Danii i Norwegii. Obsługą ładunków zajmie się Port Gdański Eksploatacja.
Nabrzeże Szczecińskie w Porcie Gdańsk, dzięki współpracy Portu Gdańskiego Eksploatacji i firmy Samskip, będzie obsługiwało połączenie kontenerowe między Skandynawią a Polską. W kontenerach Samskipu do Gdańska transportowane będą mrożone ryby, w eksporcie statek będzie zabierał materiały budowlane i dobra konsumpcyjne. Serwis przystosowany jest też do obsługi ładunków ponadgabarytowych na specjalistycznych kontenerach.
Fot. Kazimierz Netka
– Ożywienie wewnętrznej części Portu Gdańsk jest jednym z naszych priorytetów. Właśnie dlatego przebudowujemy nabrzeża wzdłuż Martwej Wisły i pogłębiamy kanał portowy. To szczególnie wrażliwe miejsce Portu – o określonych możliwościach ze względu na głębokość i szerokość. Cieszy nas, że współpraca PGE z Samskipem ma w tym ożywianiu znaczący udział. Pokazuje, że kontenery można przeładowywać nie tylko w głębokowodnej części Portu – wyjaśnia Marcin Osowski, Wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk ds. Infrastruktury.
Fot. Kazimierz Netka
Do Nabrzeża Szczecińskiego zawijać będą na zmianę dwie jednostki firmy Samskip – w każdy piątek w Porcie Gdańsk pojawi się jeden statek.
– Wybór miejsca zawijania kontenerowca nie jest przypadkowy. Transport oferowany przez Samskip będzie konkurował z autami. Jako główny operator przeładunkowy na terenie Portu Gdańsk w Porcie Wewnętrznym możemy kształtować procesy logistyczne. Wierzymy, że zarówno dla Portu Gdańsk, dla firmy Samskip, jak i dla PGE będzie to początek owocnej i długofalowej współpracy – tłumaczy Radosław Stojek, Prezes PGE
Serwis jest realizowany do Oslo, Aarhus, Tananger, Bergen i Alesund, gdzie Samskip posiada hub chłodniczy. Port w Aarhus w Danii jest miejscem przeładunku towarów na serwis kontenerowy do Rejkjawiku. Kolejnym przystankiem na trasie ze Skandynawii do Polski będzie Hamburg, z którego kontenerowiec wpłynie na Bałtyk kanałem Kilońskim.
Fot. Kazimierz Netka
– Jesteśmy zadowoleni mogąc zaoferować klientom pierwszy produkt multimodalny z Bałtyku do Norwegii o tym zasięgu. Norwegia jest bardzo rozległym krajem, gdzie koszt transportu jest często wysoki. Serwis morski z Gdańska, w ramach którego Samskip realizuje dostawy od drzwi do drzwi, jest alternatywą dla transportu drogowego ze względu na czas transportu, korzystną strukturę kosztową i mniejszą szkodliwość dla środowiska. Liczymy, że serwis pomoże w dalszej ekspansji polskich eksporterów w Norwegii – podsumowuje Filip Chajęcki, Dyrektor Zarządzający Samskip w Polsce.
Firma Samskip wywodzi się z Islandii, natomiast główna siedziba jest zlokalizowana w Rotterdamie. Władze spółki już wcześniej zauważyły możliwości, jakie niesie współpraca z Portem Gdańsk. Konsekwencją tego było otworzenie biura handlowego w Gdańsku w 2017 roku. Firma realizuje transporty z Polski na liniach handlowych do Islandii, Wysp Owczych, Norwegii, Danii i innych krajów Europejskich – poinformowała Agata Kupracz – rzecznik prasowy; Dział Marketingu i Komunikacji Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A.
(K.N.)
Czytaj również na portalu: Pulsarowy.pl