Firma Sitel – międzynarodowy lider kompleksowej obsługi firm – pracę zdalną wprowadziła u siebie na długo przed pandemią. W poniedziałek, 14 czerwca 2021 roku, otwarła swe biuro w Gdańsku. Poszukuje pracowników. Wykonuje ponad 4,5 mln połączeń na dobę z klientami, w ponad 50 językach

Fot. Kazimierz Netka.

Sektor usług biznesowych nie dał się pokonać przez pandemię

Pomorskie, z uwagi na dobrze wykształconych mieszkańców tego regionu i uczelnie, dostarczające co roku wielu nowych specjalistów – absolwentów uczelni wyższych, zbudza duże zainteresowanie na świecie. Chętnie w Trójmieście otwierają swe bura międzynarodowe firmy, pragnące oddziaływać stąd na zagraniczne rynki, oferując i wykonując zadania w zakresie obsługi biznesu. W poniedziałek, 14 czerwca 2021 roku, a więc wkrótce po złagodzeniu obostrzeń w kontaktach wprowadzanych na całym świecie w związku z pandemią koronawirusa, znowu przekonaliśmy się, że Pomorskie cieszy się uznaniem. Uczestniczyliśmy w uroczystości związanej z otwarciem w Gdańsku biura Sitel Group – międzynarodowego lidera kompleksowej obsługi firm, dostarczającego najnowsze rozwiązania i produkty z zakresu kontaktu i dotarcia do klienta dla wielu sektorów na całym świecie.

W wydarzeniu, które odbyło się w hotelu Scandic, wzięli udział m.in.: Wiesław Byczkowski – wicemarszałek Województwa Pomorskiego; Alan Aleksandrowicz – wiceprezydent Miasta Gdańska; Piotr Ciechowicz – wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza oraz przedstawiciele firmy Sitel: Christian Sajons – Managing Director Germany, EE & Nordics; Stefan Kostov – CFO Germany, Denmark, Netherlands, Eastern Europe; Monika Röhr-Łukasik – dyrektor Sitel Polska; Wojciech Oledzki – Head of Sales, Poland; Karolina Stołecka – HR Director, Poland; Markus Tyras – Marketing Specialist.

Konferencję prowadził Wojciech Tyborowski – dyrektor Invest in Pomerania, która pomagała Sitel Group w osiedleniu się w Gdańsku.

To było jedno z pierwszych spotkań biznesowych bezpośrednio z innymi ludźmi, po około 10 miesiącach kontaktów za pośrednictwem internetu, siedząc przed ekranem komputera – co podkreślił w swym wystąpieniu Wiesław Byczkowski – wicemarszałek województwa pomorskiego. Pan marszałek zwrócił uwagę m.in. na to, że w Pomorskiem jest wiele osób posługujących się wieloma językami. Są też cudzoziemcy. To spotyka się z popytem na usługi, które mogą świadczyć tak dobrze wykształceni ludzie. W Pomorskiem, zwłaszcza w Trójmieście, jest wiele firm, zajmujących się obsługą biznesu.

Sektor obsługi biznesu mało ucierpiał z powodu pandemii. Wyszedł wręcz wzmocniony – stwierdził Alan Aleksandrowicz – zastępca prezydenta Gdańska. Do Trójmiasta firmy takie przynoszą międzynarodową kulturę pracy i standardy światowe. Cieszę się, że pojawiają się nowi mieszkańcy w Gdańsku i nowi podatnicy – mówił wiceprezydent Alan Aleksandrowicz.

Potwierdzeniem tego, że sektor firm obsługi biznesu wychodzi z pandemii obronną ręką, może być fakt, że Sitel Group uzyskała dochód w tym trudnym okresie. Potwierdził to Stefan Kostov – dyrektor ds. finansowych w Sitel Group w Europie, podkreślając, że stało się to możliwe dzięki oustsourcingowi procesów. Pandemia była katalizatorem innowacyjnego myślenia – dodał.

Sitel Group otwarła swą siedzibę w Gdańsku, dzięki dobrej współpracy z Invenst in Pomerania, będacej w strukturze Agencji Rozwoju Pomorza. O szczegółach wydarzenia poinformowała nas również Barbara Merchel-Czech – Dyrektor Działu Promocji Agencji Rozwoju Pomorza:

Sitel Group®: kolejny krok w rozwoju

Sitel Group®, globalny lider dostarczający kompleksowe produkty i rozwiązania dla firm w zakresie obsługi klienta (customer experience), otwiera nowe biuro w Trójmieście. Firma rozpocznie działalność w 85-osobowym zespole, a jej ambicją jest wzrost zatrudnienia do 500 osób w ciągu najbliższych kilku lat.

Od ponad 35 lat, Grupa Sitel zapewnia doskonałą obsługę klienta (CX) dla wiodących światowych marek we wszystkich możliwych branżach, od mediów i rozrywki po ubezpieczenia i instytucje rządowe. Do jej głównych działań należą: obsługa klienta, IT helpdesk i telemarketing. Grupa Sitel przeprowadza każdego dnia ponad 4,5 mln rozmów z użytkownikami w ponad 50 językach z silnym naciskiem na cyfrowe strategie CX. Łączy innowacyjne myślenie projektowe z rozwiązaniami cyfrowymi – w tym samoobsługą, sztuczną inteligencją (AI), automatyzacją i analityką opartą na danych. Sitel Group posiada  biuro rozwoju w Warszawie, a ich polski zespół składa się z 850 wysoko wykwalifikowanych ekspertów. Kolejnym krokiem w rozwoju firmy będzie nowe biuro w Gdańsku.

– Mamy przyjemność powitać nowego członka trójmiejskiej sceny sektora usług biznesowych. Pomorze jest otwarte na nowe możliwości rozwoju, a Sitel jest ważnym graczem na globalnym rynku obsługi klienta. Trójmiasto utrzymuje pozycję jednego z najlepszych miejsc do prowadzenia biznesu w Europie Środkowo-Wschodniej i jesteśmy tutaj po to, aby w pełni wspierać ich działalność. – mówi Mieczysław Struk, Marszałek Województwa Pomorskiego.

– Gdańsk, Gdynia i Sopot szczycą się różnorodnością i wielojęzycznością, doskonałym systemem edukacji i kulturą otwartości. Otwarcie biura Sitel Group w Gdańsku to znak, że nasze wysiłki nadal się opłacają. Wyrazy uznania dla Invest in Pomerania za zapewnienie, że pozostajemy na dobrej drodze i nadal zwiększamy atrakcyjność inwestycyjną. Witamy Sitel Group na Pomorzu. Jesteśmy przekonani, że firma odniesie tutaj wielki sukces. – mówi Aleksandra Dulkiewicz, Prezydent Miasta Gdańska

Firma ceni otwartość – dlatego zdecydowała się na ekspansję w regionie i powiększenie zespołu oraz bazy klientów.

– Widzimy, że języki obce stają się coraz ważniejsze. Ich znajomość od zawsze była paszportem do świata, dlatego wybraliśmy Trójmiasto. Aglomeracja z 24 uczelniami wyższymi z ponad 20 tys. absolwentów rocznie to dla nas ogromne możliwości. Zróżnicowana grupa potencjalnych pracowników zawsze była dla nas ważna, aby zaspokoić potrzeby naszych klientów. – wyjaśnia Monika Röhr-Łukasik, dyrektor Sitel Polska.

W pierwszej fazie rozwoju gdańskiego biura, Sitel Group będzie poszukiwać anglojęzycznych pracowników, z podstawową wiedzą techniczną. Firma oferuje absolwentom wyższych uczelni duże możliwości szkoleniowe i dobre miejsce do rozwoju.

Sitel Group koncentruje się na utrzymaniu płaskiej struktury organizacyjnej, aby trzymać się swoich wartości: Learn, Lead, and Grow. Firma oferuje pracownikom różne korzyści, np. okresowe premie, wsparcie finansowe dla opieki nad dziećmi, wiele ciekawych wydarzeń sportowych i kulturalnych, a także pakiety relokacyjne.

– Cieszymy się, że możemy otworzyć nasze nowe centrum kontaktu z klientami  w Gdańsku. Dzięki sile, elastyczności, zespołowi z pasją i głębokiej wiedzy w zakresie strategii CX spodziewamy się szybkiego wzrostu w tym regionie. Trójmiasto to idealne miejsce do inwestowania i prowadzenia firmy, a także dalszego rozwoju naszej marki. – podkreśla Christian Sajons, dyrektor zarządzający Sitel Group na Niemcy, Europę Wschodnią i kraje nordyckie.

O Sitel Group 

Jako wiodący globalny dostawca produktów i rozwiązań customer experience (CX), Sitel Group® umożliwia  wielu firmom budowanie silniejszych relacji z klientami poprzez tworzenie trwałych więzi biznesowych, które zwiększają wartość marki. Zainspirowani unikatową wizją i priorytetami klientów, pytamy: „co by było, gdyby…?”, wykorzystując naszą wiedzę do tworzenia innowacyjnych rozwiązań, które wspierają pracę i wysiłek naszych klientów – informuje Sitel Group.

Ponad 100 tys. osób na całym świecie – pracujących w trybie “Work from Home” (zdalnej pracy z domu) lub w jednym z centrów CX, bezpiecznie łączy najbardziej znane i lubiane  marki z ich klientami, generując ponad 4,5 miliona kontaktów dziennie w ponad 50 językach. Rozwiązania Sitel Group, zarówno cyfrowe, jak i głosowe, zapewniają przewagę konkurencyjną we wszystkich punktach relacji  z klientami. Wielokrotnie nagradzana kultura pracy opiera się na ponad 35-letnim doświadczeniu w branży i zaangażowaniu w podniesienie poziomu doświadczenia pracowników.

EXP + ™ Sitel Group to elastyczne rozwiązanie z pełną obsługą w chmurze, zaprojektowane w celu uproszczenia dostarczania kompleksowych usług CX, przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności, skuteczności i zadowoleniu klientów. EXP + tworzy solidny ekosystem, wykorzystując połączoną moc czterech filarów: wzmacniaj, angażuj, eksploruj i rozwijaj.

Dowiedz się więcej na www.sitel.com.

O Invest in Pomerania

Invest in Pomerania jest regionalną inicjatywą non-profit, która pomaga inwestorom zagranicznym realizować projekty inwestycyjne na Pomorzu. Pełni funkcję „jednego okienka”, udzielając inwestorom wsparcia na każdym etapie procesu inwestycyjnego. W ciągu ostatniej dekady Invest in Pomerania z sukcesem zakończyła ponad 120 projektów i i przyczyniła się do stworzenia ponad 17000 miejsc pracy. Dowiedz się więcej na stronie: www.investinpomerania.pl.

W ramach działań mających na celu przyciągnięcie potencjalnych pracowników wspomagających rozwój regionu, w 2018 roku uruchomiliśmy platformę Live more. Pomerania. Idea która przyświeca projektowi to pokazanie światu, jak wspaniałym miejscem do życia, pracy i nauki jest Pomorze. Więcej informacji: www.livemorepomerania.com

Uruchomiliśmy również pierwszą w Polsce platformę rekrutacyjną skierowaną do wszystkich, którzy chcą rozwijać swoją karierę na Pomorzu. Strona prezentuje 6 najbardziej pożądanych profili zawodowych w regionie. Serwis jest dostępny za darmo dla naszych partnerów, korzysta z niego ponad 75 firm i zawiera ponad 3000 życiorysów. Dowiedz się więcej na stronie https://jobs.livemorepomerania.com

Do naszych inicjatyw należą również AI Pomerania (www.aipomerania.com), Aviation Hub Pomerania (www.aviationhub.investinomerania.pl), oraz Come2Pomerania (www.come2pomerania.com) – poinformowała Barbara Merchel-Czech – Dyrektor Działu Promocji Agencji Rozwoju Pomorza.

Grupa Sitel ma swą trójmiejską siedzibę w Gdańsku Przymorzu. Chcąc podjąć pracę w tej firmie, trzeba się z nią skontaktować za pośrednictwem internetu – poprzez media społecznościowe. Warto pamiętać, że Sitel w swej pracy opiera się na CX – customer experience, czyli na doświadczeniach klientów. Stara się realizować życzenia swych interesariuszy, uwzględniając ich rozpoznanie rynku, a przede wszystkim oczekiwania. Klient jest w centrum uwagi firmy Sitel.

Kazimierz Netka

Czytaj również na portalu: Pulsarowy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.