Fotowoltaika dla firm – nowa  ekologiczna linia biznesowa PGNiG Obrót Detaliczny

Na zdjęciu: Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny. Fot. z Archiwum Polskiej Agencji Prasowej

Źródło: http://kurier.pap.pl/

Oferta PGNiG wzbogaca się o rozwiązania fotowoltaiczne, które stanowią odpowiedź na bieżące potrzeby przedsiębiorstw i sprzyjają ochronie środowiska. „Dążymy do uzyskania korzystnej dla klientów synergii w obszarze uzupełniających dla gazu ziemnego rozwiązań energetycznych” – powiedział Henryk Mucha, prezes Zarządu PGNIG Obrót Detaliczny na październikowej konferencji w Warszawie.

Nowa propozycja jest skierowania do firm – obecnych i przyszłych klientów PGNiG Obrót Detaliczny. Ci, którzy zechcą z niej skorzystać, mogą liczyć na indywidualny dobór projektu i technologii, doradztwo dotyczące finansowania inwestycji oraz montaż urządzeń fotowoltaicznych. Ponadto na każdym etapie realizacji projektu przedsiębiorstwo otrzyma ze strony PGNiG wsparcie opiekuna klienta.

Instalacje powierzono Polskiej Korporacji Fotowoltaicznej, dystrybutorowi firmy Corab, która jest liderem polskiego rynku w produkcji urządzeń do pozyskiwania energii słonecznej. „Naszym celem zawsze była produkcja, która daje produkt najwyższej jakości przy stosunkowo niskiej cenie” – powiedział Henryk Biały, prezes Zarządu Corab Sp. z o.o.

„Gaz ziemny jest najczystszym z paliw kopalnych, a elektryczność pozyskana z paneli fotowoltaicznych – najczystszą energią odnawialną. Te dwa produkty oferujemy teraz wspólnie jako pakiet rozwiązań energetycznych, które są coraz bardziej poszukiwane na rynku przez naszych odbiorców” – stwierdził Maciej Woźniak, wiceprezes Zarządu ds. handlowych PGNiG SA. „Celem PGNiG jest komfort i zadowolenie klientów – wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom” – podkreślił.

Prezes Henryk Mucha poinformował, że zainteresowanie fotowoltaiką wśród przedsiębiorców jest naprawdę duże. Podkreślił, że PGNiG zaczyna od oferty dla firm, gdyż właśnie z ich strony potrzeba poszerzenia portfolio była najsilniej artykułowana. „Fotowoltaika dla firm to konkretne korzyści dla klientów końcowych, jak również dla PGNiG oraz partnerów, z którymi zamierzamy ten produkt realizować” – powiedział Mucha. Dodał, że Spółka będzie aktywnie analizować rynek pod kątem wprowadzenia w przyszłości podobnej oferty dla klientów indywidualnych.

Jednocześnie zaznaczył, że gaz ziemny pozostaje podstawowym (corowym) produktem Grupy Kapitałowej PGNiG, a fotowoltaika stanowi rozwiązanie komplementarne do głównej działalności, związanej z wydobyciem i dystrybucją gazu.

Według Henryka Muchy obserwacja następującej obecnie transformacji miksu energetycznego, pozwala na stwierdzenie, że efektywność energetyczna fotowoltaiki i inwestycje z nią związane będą rosnąć. „To jest 20 mld EUR w Polsce przez najbliższe dwie dekady. W związku z tym my jako spółka chcemy być w tym segmencie obecni” – zaznaczył prezes PGNiG Obrót Detaliczny. Dodał, że według założeń rządowych do 2040 roku udział fotowoltaiki w miksie energetycznym Polski ma wynieść blisko 30 procent.

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP

Źródło: http://kurier.pap.pl/

Czytaj również na portalu: Pulsarowy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *