InfoShare 2019. Dzielmy się tym, co warte jest dzielenia. Pamiętajmy, że liczą się relacje  człowieka do człowieka, a nie tylko: biznes – biznes; biznes – klient, konsument. Niebawem będziemy musieli zmierzyć się z zależnościami typu: ludzie – sztuczna inteligencja.

Fot. Kazimierz Netka.

Nowe spojrzenia na przyszłość świata

Centrum Wystawienniczo-Kongresowe AmberExpo, czyli hale Międzynarodowych Targów Gdańskich, od rana 8 maja są miejscem licznych wykładów, ekspozycji, pokazów, konkursów, zabaw odbywających się w ramach międzynarodowej konferencji InfoShare.

Wydarzenie to jest jednym ze skupiających najwięcej osób, zainteresowanych wdrażaniem nowoczesności, a także mających wiele do zaoferowania w zakresie innowacyjności oraz wynalazczości. W InfoShare uczestniczą firmy, instytucje, organizacje oraz osoby, mogące się poszczycić sporymi osiągnięciami technicznymi, ale też stwarzające warunki do rozwoju młodych inwentorów, startupów.

 

Fot. Kazimierz Netka

Info Share to również okazja do zdobywania unikatowej wiedzy na temat aktualnych trendów w nauce, technologiach, gospodarce – takie można odnieść wrażenie po pierwszym dniu tego wydarzenia.

 

Fot. Kazimierz Netka

6000 uczestników, 200 mówców, 300 startupów – takie liczby odzwierciedlają rozmiar tegorocznego InfoShare. O jego ideach mówił, inaugurując owo wydarzenie, Grzegorz Borowski – prezes InfoShare.

 

Fot. Kazimierz Netka

Uroczystego otwarcia InfoShare 2019 dokonała Aleksandra Dulkiewicz – prezydent Gdańska, witając przybyłych – jak powiedziała pani prezydent, w mieście solidarności, obszarze atrakcji turystycznych. Pani prezydent wyraziła nadziej,e, że uczestnicy InfoShare pomogą rozwijać miasto.

 

Fot. Kazimierz Netka

Paweł Sala z FreshMail mówił jak sprawić, by internauci czuli podniecenie czekając na newsletter. Przedstawił sposoby budowania relacji z subskrybentami przy pomocy marketingowych działań z wykorzystaniem email.

 

Fot. Kazimierz Netka

Nie ma już relacji B2B, B2C – mówił Bryan Krammer reprezentujący Pure Matter. Kiedyś takie wyróżniki, podziały, wprowadzono, wyodrębniając dwie kategorie, po angielsku zwane: business-to-business (w skrócie: B2B) lub business-to-consumer (B2C). Teraz w marketingu trzeba przestrzegać zasady: H2H (Human to Human), czyli relacje Człowiek – Człowiek. Niebawem przed nami stanie kolejne wyzwanie: człowiek kontra maszyna, czyli Human to Machine, czyli H2M, albo człowiek kontra sztuczna inteligencja, H2AI.

W czasie, gdy na scenach (razem jest ich 9 na tegorocznym InfoShare) odbywały się wykłady, my spotykaliśmy się na ekspozycjach, z twórcami innowacji, instytucjami ułatwiającymi funkcjonowanie startupów – początkujących firm, czyli przedsiębiorstw dopiero „startujących” w biznesie, w działalności na własny rachunek.

 

Fot. Kazimierz Netka

Uwagę naszą przyciągnęli np. reprezentanci firmy INNTEC.PL, zajmującej się drukowaniem z metalu. O unikatowych osiągnięciach opowiedział nam Tomasz Bloch – założyciel tej firmy. Chodzi zaś o prace badawcze nad nowymi rozwiązaniami dla druku 3D z metalu, które zaowocowały drukarką AYAS-200 oraz oprogramowaniem Engineer3D.

 

Fot. Kazimierz Netka

Bardzo interesujące było również stoisko promujące ideę: UbraniaDoOddania.

UbraniaDoOddania.pl to pierwszy taki projekt, nie tylko w Polsce, ale i na świecie – powiedziała nam Gabriela Głażewska-Dudek – CSR & fundraising manager tego portalu internetowego. Przyświecają mu dwa główne cele: pomaganie potrzebującym i ekologia. Portal ten powstał z myślą o organizacjach charytatywnych i ich podopiecznych, ale również o osobach, które kilka razy w ciągu roku zastanawiają się, jak w rozsądny sposób pozbyć się zalegających czy niepotrzebnych ubrań, jednocześnie pomagając przy tym potrzebującym. Więcej wiadomości znajduje się na stronach internetowych:  https://www.ubraniadooddania.pl/how_it_works ; https://www.ubraniadooddania.pl/static_pages/o-nas

Fot. Kazimierz Netka

Projekt UbraniaDoOddania.pl stworzył zespół pasjonatów. Dwa lata prac koncepcyjnych, pozyskiwania finansowania i wdrażania doprowadziły do uruchomienia pierwszego w Polsce portalu fundraisingowego, który umożliwia zamianę niepotrzebnych ubrań w realną pomoc finansową – relacjonuje Gabriela Głażewska-Dudek.

 

Fot. Kazimierz Netka

Swe oferty podczas InfoShare przedstawia też Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna (PSSE). O nich opowiedziała nam Monika Klurska z dyrekcji Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. PSSE oferuje m.in. tereny inwestycyjne, miejsca dla startupów, np. w GPNT – Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym.

 

Fot. Kazimierz Netka

Z GPNT związane jest Studenckie Koło Automatyków SKALP, organizujące Bałtyckie Bitwy Robotów. Tegoroczne batalie będą toczone w dniach 17 – 19 maja, w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym.

W czwartek, 9 maja 2019 roku – zakończenie InfoShare. Finałem będzie m.in. zwiedzanie terenów postoczniowych, m.in. Europejskiego Centrum Solidarności.

Więcej wiadomości znajduje się na stronie: https://infoshare.pl/ .

Kazimierz Netka

Czytaj również na portalu: Pulsarowy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *