Lato w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim

„Musical na scenie elżbietańskiej? – tylko w Szekspirowskim!”

„Kiss me, Kate!” czyli miłość, zazdrość, walka płci, zabawne sytuacje i porywająca muzyka. Taki będzie najnowszy spektakl, grany przez całe lato w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim. Reżyserem inspirowanego „Poskromieniem złośnicy” Szekspira „Kiss me, Kate!” jest Bernard Szyc, a spektakl jest wspólną produkcją GTS i Teatru Muzycznego im. D. Baduszkowej w Gdyni.

Fot. Włodzimierz Amerski 054

„Kiss me Kate!” autorstwa Cole’a Portera jest formą teatru w teatrze. Akcja dzieję się na scenie i zapleczu teatru muzycznego w Baltimore, który właśnie wystawia „Poskromienie złośnicy”. Właściciel teatru Fred Graham angażuje do roli Kasi swoją byłą żona Lilli Vanessi, a siebie samego zaś obsadza w roli Petrukia. Fred wysyła kwiaty aktorce Lois Lane, szekspirowskiej Biance. Jednak dziwnym zbiegiem okoliczności dostaje je Lilli. Kiedy pomyłka wychodzi na jaw, Lilli okazuje swoją wściekłość wobec Freda na scenie. Akcja nabiera tempa, a po chwili nie wiadomo już, co jest teatrem, a co życiem.

Fot. Włodzimierz Amerski 093

Spektakl grany będzie na scenie elżbietańskiej – do dyspozycji widzów będą miejsca stojące, które są najtańsze, ale zapewniają największe emocje, poprzez bliską interakcję z aktorami. Reszta widzów może zająć miejsca siedzące na trzech kondygnacjach drewnianych galerii, otaczających scenę.
Spektakl będzie tłumaczony na język angielski i niemiecki.

Fot. Włodzimierz Amerski 018

Reżyser Bernard Szyc (na powyższym zdjęciu) o spektaklu: „Kiss me, Kate!” to absolutna klasyka światowego musicalu, wystawiana przez najsłynniejsze teatry na świecie, uwielbiana przez publiczność. Oprócz wartkiej akcji, miłosnych intryg i mnóstwa humoru dużym atutem spektaklu jest znakomita muzyka Cole’a Portera. W realizacji spektaklu na scenę elżbietańską Teatru Szekspirowskiego wiele jego cech determinuje jej specyficzny układ – miejsca stojące pod sceną, granie na trzy strony, interakcja z widzami. Z założenia będzie bardziej dynamiczny i grany w większym, niż na scenach pudełkowych, tempie. Zachowamy też realia czasu – końcówki lat 40. – i konwencję teatru jarmarcznego.

Fot. Włodzimierz Amerski 083

Dla aktorów granie „Kiss me, Kate!” jest wyjątkową przygodą, ponieważ jest to sztuka autotematyczna, dotykająca tematu samej pracy aktora, jego warsztatu. To sztuka o aktorach. Nie tylko o miłości, która jest głównym wątkiem opowieści, ale też o teatralności. Uchylamy w niej rąbka tajemnicy na temat całej tak zwanej kuchni teatralnej, bawimy się tą konwencją, pokazujemy proces tworzenia teatru.

“KISS ME, KATE!” Muzyka i teksty piosenek: Cole Porter, Libretto: Sam i Bella Spewack, Przekład polski: Małgorzata Ryś, Reżyseria, ruch sceniczny: Bernard Szyc, Kierownictwo muzyczne: Dariusz Różankiewicz, Przygotowanie wokalne: Renia Gosławska, Agnieszka Szydłowska, Scenografia, kostiumy: Jerzy Rudzki, Choreografia: Joanna Semeńczuk, Jacek Wester, Bernard Szyc, Asystent reżysera: Paweł Bernaciak, Asystent scenografa: Renata Godlewska, Światło: Bartosz Wolak, Inspicjent: Iwona Warszycka – Kot, Produkcja: Monika Bieszke, Krystyna Jaworowska, Mateusz Gigiewicz.

Występują:

Lilli Vanessi / Katherine Minola Alicja Piotrowska/ Karolina Trębacz

Fred Graham / Petruchio Rafał Ostrowski

Lois Lane / Bianca Minola Iga Grzywacka/ Katarzyna Wojasińska

Bill Calhoun / Lucentio Tomasz Bacajewski

Gangsterzy Tomasz Gregor, Marcin Słabowski

Generał Harrison Howell Aleksy Perski

Harry Trevor / Baptista Minola Marek Richter

Hattie Anna Andrzejewska/Ewa Gierlińska

Paul Tomasz Fogiel

Portier / Ksiądz Marek Sadowski

Ralph Mateusz Deskiewicz

Riley / Hortensio Sebastian Wisłocki

Flynt / Gremio Paweł Czajka

Technicy Jakub Badurka, Paweł Bernaciak, Jarosław Rzepiak

Dance Captain Stavros Pittas

Garderobiana Anna Andrzejewska/Ewa Gierlińska

Zespół Teatru Freda Grahama Urszula Bańka/Emila Witowska, Marta Śrama, Agnieszka

Zalas, Sylwia Wąsik, Julia Zacharek, Karolina Merda,

Fot. Włodzimierz Amerski 058

Planowana premiera: 1 lipca 2016. Kolejne spektakle: 2, 3, 12, 13, 14, 15, 19, 20, 21, 22, 23, 24 lipca oraz 16, 17, 18, 19, 20, 21, 30, 31 sierpnia, a także 1 i 2 września, Miejsce: Gdański Teatr Szekspirowski
Bilety: Miejsca siedzące: Strefa A: 70/60 zł Strefa B: 60/50 zł
Miejsca stojące/nienumerowane: Stojące: 27 zł

Spektakl grany jest na scenie elżbietańskiej (z trzech stron otoczona widownią).

Bilety do nabycia w kasie Teatru oraz na stronie http://bilety.teatrszekspirowski.pl/.

Zdjęcia: Włodzimierz Amerski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.