W Morskim Porcie Gdynia budowany jest nowoczesny obiekt do wysokiego składowania drobnicy. To jeden z kluczowych elementów Intermodalnego Centrum Logistycznego.

Fot. z Archiwum Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Powstaje magazyn z elektrownią słoneczną na dachu.

Nowoczesny magazyn wysokiego składowania zlokalizowany na terenie Portu Zachodniego to kolejna inwestycja spółki, w której postęp prac budowlanych świadczy o skutecznej realizacji przyjętej przez ZMPG S.A. strategii rozwoju.

Zrealizowane roboty związane z fundamentowaniem i pracami ziemnymi w obrębie budowanego magazynu to tylko cześć wykonanych prac. Oprócz tego zakończono w całości montaż szkieletowej konstrukcji z prefabrykatów żelbetowych, a obecnie prowadzone są czynności operacyjne związane z pokryciem dachu, obudową ścian hali oraz budową posadzki przemysłowej i montażem doków przeładunkowych – poinformował nas Adam Schmidt – specjalista ds. Public Relations w Dziale Marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdynia, cytując też wypowiedź:

– Powstający magazyn jest pierwszym z czterech tego typu, który stanowić będzie jeden z kluczowych elementów Intermodalnego Centrum Logistycznego. Na terenie o powierzchni 30 000 m. kw., oprócz magazynów powstaną również place składowe oraz niezbędna infrastruktura drogowa i kolejowa – mówi Grzegorz Dyrmo – wiceprezes ZMPG S.A.

– Ulica Logistyczna w Porcie Gdynia to miejsce intensywnych robót, których efekty może zobaczyć każdy przejeżdżający tą droga od strony południowej, a także ulicą Kontenerową od strony północnej i zachodniej. Po wschodniej stronie terenu powstanie również nowa ulica tzw. „Technologiczna” łącząca ul. Logistyczną z ul. Kontenerową – dodaje.

Magazyn o wysokości użytkowej 10,5 m, jest przeznaczony do składowania wysoko przetworzonych towarów drobnicowych w opakowaniach. Prowadzone usługi logistyczne związane będą z magazynowaniem, przyjęciem, składowaniem, kompletacją i konfekcjonowaniem oraz wydawaniem zapasów w systemie cross-dockingu.

Magazyn, podzielony wewnątrz na cztery komory magazynowe o powierzchni od 2500 – 4000 m kw. każda komora, zostanie dostosowany do wymiarów regałów ramowych paletowych z zapewnieniem szerokości korytarza roboczego dla urządzeń transportowych – wózków podnośnikowych z wysuwanymi masztami. Konstrukcja dachowa obiektu zostanie dodatkowo wzmocniona dla potrzeb budowy instalacji fotowoltaicznej na całej powierzchni dachu.

Termin zakończenia realizacji robót to IV kwartał 2019 r. – wynika z informacji, które przesłał nam Adam Schmidt – specjalista ds. Public Relations w Dziale Marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Czytaj również na portalu: Pulsarowy.pl

(K.N.)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *